Halloj,

Vår Kärcher 5.55 verkar inte kunna hålla trycket och jag tänkte höra vad proffsen här tror om anledningen.

Symptomen är att när man inte sprutar med den så pulserar motorn som om den byggde tryck, stänger motorn men tappar tryck så att motorn måste kicka in igen. När man sprutar är det tryck men inte som förr.

Jag har anslutningar utan stopp som tydligen är viktigt.

Är det sprucket pumphus (del 9001105) tror ni? Jag ser inga sprickor men sådant kan ju vara hårfint tills det kommer tryck. Var köper man ett nytt? Jag hittar bara utomlands, vilket inte är något större problem men vore smidigt att handla typ nu :)

Tack på förhand.

/Ola
 
Första jag skulle byta är oringen/oringarna i tryckslangens anslutningar. Om det läcker så tappas tryck ock pumpen går igång (pulserar) och iom att det läcker ut lite tryck inte lika bra fart som förr!!
 
Samma beteende oavsett vilket munstycke som är på?
Min blev kass, fick köpa nytt, Vario power eller va det vanliga kallas.
 
  • Gilla
Knoparmojaren
  • Laddar…
Samma beteende oavsett munstycke.

Jag tror jag hittat felet och att det är på tryckslangen. Vid fästet mot maskinen är det en dum brottanvisning och där ser slangen skadad ut och känns som om den är skadad innan för höljet.

Ny slang kostar skjortan och maskinen har några år på nacken så jag köpte en enkel Nilfisk C125.3-8 istället för att lägga energi på att få igång den. Blir väl en adapter till tillbehören om den verkar bete sig bra.

Tack för svaren.

/Ola
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.