Blev lättad när jag såg att det handlade om en hantverkare som var "influencer" själv också, då känns det mer som att han är med på (och tjänar på) grejen och inte någon som ofrivilligt blivit indragen i detta uppmärksamhetssökande drama.
 
  • Gilla
  • Arg
Rättvisa och 2 till
  • Laddar…
Kul att dom leker i sin sandlåda, men inte särskilt intressant...
 
  • Gilla
civilingenjören och 7 till
  • Laddar…
Jag är inte helt inbiten i detta men sambon följer detta.

Vad jag förstod (enligt Lundell familjen) så¨har han gått ut med att han vart artitekt och kunnat det ena och efter det andra och lovat flera saker.
Dom har blivit tillsagda av vänner och andra hantverkare att han inte vet vad han gör. (Varnings klocka där?)

Köpt massa material som blivit fel eller onödiga saker som han då inte skött retur på. (Väldigt mycket onödiga summor)
Han har då även hotat Lundell familken och andra att få mer tid på deras youtube kanal som betalning.

Med allt material och dom sjuka fakturorna dom har fått så tycker jag dom får skylla sig själva att dom inte kollade nogrannare innan dom betalade utan bara nu efter.

Att han har vart "hög", aggressive, vart hotfull och även sexuella trakaserrier mot dom tycker man ju att dom borde efter 1 vecka eller 1 månad av detta bett han att slutat men att han då hotat dom och därför vart kvar.

Om vad som är sant och inte kan jag inte avgöra då jag bara sätt från en sida.

Går rykten om värre saker men ingen mening att jag ska säga dom då jag inte vet.
 
Gränsen mellan geni och idiot sägs ju vara hårfin. Frågan är på vilken sida Jocke står. Det skulle inte förvåna mig om detta helt eller delvis är för att få fler tittare/följare och att alla inblandade är med på noterna. Går det till rätten så kan det ju bli en förlikning där pengar bara byter händer tillfälligt.

Sett ur ett annat perspektiv så är det väl så att om man ger sig in i leken får man tåla den för den där hantverkaren.

Och bara för tydlighetens skull så följer jag inte denna cirkus :). Jag knarkar mest byggahus :D
 
Bodde han inte hemma hos dem, en längre period, också?
 
A
Ärligt talat så förstår jag inte vad som har hänt här och på vilket sätt denna artikeln passar in på detta forum!

Det enda detta har lett mig till är att jag har tittat på ett klipp om någon som uppför sig som en vuxen pajas. Jaja det är så det ser ut idag med dagens unga.

Är det bara reklam för influencers på nätet som ska öka antalet personer som klickar på deras kanal?

Skakar på huvudet och inser att jag börjar bli gammal!

Om jag anlitar en "kompis" att renovera mitt hus (tror det är vad som har hänt här). Då kan jag knappast klaga offentligt och göra show av det. Anmäl det som är olagligt till rättssystemet och håll sen käften, låt systemet utföra sina turer.

Förstår ärligt talat inte denna artikeln. Vad ska vi lära oss av denna? Att inte anlita kompisar som leker pajas och svingar en hammare medan jag själv inte har något ansvar.

Edit:

Har googlat lite för att försöka förstå vad detta handlar om och hur detta passar in på ett byggforum. Jag ger upp och inser att detta förstår jag inte. Två influencers bråkar på nätet för att få fler tittare. Har jag fattat det rätt då?

Känns som fredag kväll efter en dimmig avslutning på veckan och det känns som man inte riktigt får ihop tankarna och känner att det snart är dags att gå och lägga sig med hjärnan marinerad av gott rödvin.

Får väl helt enkelt lära mig att Byggahus.se har fler sidor än tips och råd inom bygg.

Edit 2:

Är det ens en hantverksfirma inblandad? Jag kan inte hitta att det är så men jag kan ha fel!
 
Redigerat:
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Helt klart att detta ämnet är aktuellt eftersom Beijer delar ut böcker som problematiserar byggkunder!
Mediafolk borde ställas inför rätta om de använder sin plattform för att vapen!
Hela byggnäringens rabatter och taxor borde samtidigt bli transparanta!
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Äh, va? Är det mediafolk inblandade? Hur har det används som ett vapen?

Och vad har rabatter/taxor med det här att göra?
 
  • Gilla
Grävkalle
  • Laddar…
Infinite scroll strikes agan!
 
Suck.. Influensers..

Dock så måste jag påpeka det olagliga att hänga ut nån annan offentligt. Som jag har förstått det, (och jag kanske har helt fel) så får man inte göra det.
Dvs det är förbjudet att offentligt snacka skit om nån annan med syftet att orsaka ekonomisk skada för den personen.
Om det man säger är sant eller inte är irrelevant.
 
  • Gilla
Rättvisa och 1 till
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Suck.. Influensers..

Dock så måste jag påpeka det olagliga att hänga ut nån annan offentligt. Som jag har förstått det, (och jag kanske har helt fel) så får man inte göra det.
Dvs det är förbjudet att offentligt snacka skit om nån annan med syftet att orsaka ekonomisk skada för den personen.
Om det man säger är sant eller inte är irrelevant.
Om jag inte minns fel så finns det fall i Sverige där uppviglaren även ansvarar över kommentarerna. Dvs han fick böter ?


I övrigt, vad är de för människor som sitter och tittar på en sådan video i 1 timmer och 17 minuter?

Och kan inte detta förtal ställa till det för "kunden" om det nu stämmer att han lurat dem? Kommentarerna var inte nådiga heller.
Jag tror att allt är för wiews och reklampengar.
 
R Rkarlsson skrev:
Om jag inte minns fel så finns det fall i Sverige där uppviglaren även ansvarar över kommentarerna. Dvs han fick böter ?


I övrigt, vad är de för människor som sitter och tittar på en sådan video i 1 timmer och 17 minuter?

Och kan inte detta förtal ställa till det för "kunden" om det nu stämmer att han lurat dem? Kommentarerna var inte nådiga heller.
Jag tror att allt är för wiews och reklampengar.
Klart det är views och pengar det handlar om ... Lyssna på länkade "Medierna i P1" ovan, där pratar de med både denne "Joz" och Herr Lundell. Man får bla. veta att det inte finns en enda polisanmälan mot "Joz" från paret Lundell.

Edit; de intervjuar också en del gymnasieelever i Göteborg,det är nog målgruppen för "JockeBoi" skulle jag säja .. en del av dem tycker dessutom han verkar ha en del trovärdighet i sina videor om "Joz" ... :crysmile:
 
  • Gilla
korsriddaren
  • Laddar…
"Trovärdighet" och "influencer". Är det bara jag som får lite kräks i munnen av det?
 
  • Gilla
  • Haha
Onsalakorven och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.