Hej
Jag har precis köpt ett sommarställe och slutfört Drännering/isolering med isodrän runt källaren.
När jag sen ville uppdatera listerna i den redan bröstpanelslagna källaren såg jag att hela rummet är plastat bakom panelen och även ovanför panelen.. Vilket jag har fått för mig inte är riktigt som det ska vara.
Nu är frågan måste jag plocka ner väggarna och ta bort plasten eller kan jag lösa det på något annat bra sätt?
Tacksam för tips!

Mvh Johan
 
Den diffusionstäta plasten skall sitta på den varma delen av väggkonstruktionen. Syftet med den är att förhindra fuktig luft att kondensera inne i väggkonstruktionen. Min mening är att den skall sitta kvar.
 
mattiasp skrev:
Den diffusionstäta plasten skall sitta på den varma delen av väggkonstruktionen. Syftet med den är att förhindra fuktig luft att kondensera inne i väggkonstruktionen. Min mening är att den skall sitta kvar.
I en källare???
 
om mer än halva källaren står under jord ska du inte ha en plast, detta för att muren ska andas. då ska du ha diffusionsöppen vindspärr. annars är det ok då väggen kan luftas ut i det fria. jag skulle riva upp om det inte är ex ett sutteränghus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.