I samband med källarrenovering bilade jag bort golvet i källaren för att isolera och gjuta nytt golv. Dock grävde jag lite för mycket i hastigheten, ca 35-40 cm UNDER befintliga väggar. När man står i källaren ser man alltså slutet på väggen och sedan ytterligare 35-40 cm jord(blålera). Jag trodde inte att detta utgjorde något problem eftersom jag skall isolera och gjuta nytt golv, men har nu blivit uppmärksam på att det kan innebära att marken under väggarna torkar och att huset därmed "sätter" sig med sprickor i fasaden som följd. Har någon något tips för hur jag skall lösa detta problem ?
 
snabbt å enkelt kan du alltid sätta plast runt de 35-40 cm som är under väggarna...
men å andra sidan, tycker de känns en aning långsökt att huset skulle "sätta sig" nu.
Eftersom du bilat upp gamla golvet antar jag att huset har ett antal år på nacken och den förhållandevis lilla yta som ev torkar upp tror jag inte påverkar nämnvärt......om du inte sätter fläktar osv för att själv hjälpa till och torka. Men men, kan aldrig vara säker heller.....
Försök fixa golvet så snabbt som möjligt så bör de inte vara några större problem
 
glömde skriva om du inte förstod de så bör plasten tas bort när du gjuter golvet.....men de var du säkert me på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.