Hej alla!

Behöver lite vägledning känner jag... Kör med pellets på säck för husets uppvärmning. Har säckarna stående längs ena ytterväggen i pannrummet. För att inte säckarna skulle ligga dikt an mot just den väggen la jag en platon matta som emllanlägg. Nu när sista säckarna gått åt ser jag att det var förmodligen inte bästa lösningen. Putsen har trillat av och där var , vad jag tror, mögelsporer på väggarna, som jag mögelbekämpat nu i efterhand.

Vad ska jag göera nu? Har en massa säckar att bära in men jag vill lösa problemet först!
Ska jag stålregla, upp med gipsplattor, springa runt om så att luft kan cirkulera?

Ha en bra dag!

Mvh
M
 
  • pannrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet kommer nog utifrån, skall det bli helt bra måste du nog åtgärda dränering och fuktisoleringen på utsidan.
 
Fukten underifrån i golvet som tränger upp i väggen + fukt utifrån genom väggen måste ventileras bort. Skulle tro att om du sätter säckarna nån decimeter från väggen så räcker det för att få luftcirkulation nog att få bort fukten? Ha god ventilatoion i rummet och prova?
 
Dränering är uteslutet, tyvärr
Funderade på att sätta några pallar på golvet med plastbrickor underst och nåra metallreglar på väggen som distanser
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.