Hej.. jag en källare som varigt fuktskadad , dranerade huset, samtidigt isolerade jag väggarna med Isodrän 200 mm i mars . Nu har jag bilat ner all gammal puts på väggarna . Är ingen murare , men väldigt händig , så min fråga är, alla hålen som är i väggen, vad ska jag laga det med ? Samt vad ska man grunda med sen, bifogar bilder . Läst å hört att man kan grunda med b bruk , å putsa med c bruk . Med läst att man kan grunda med samma som man putsar med , alltså c … tack Sam för tips .
 
  • En källarvägg som har bilats ner med hål och sprickor synliga, samt några rör längs väggen. Förbereds för reparation och putsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En källarvägg med bortbilad puts, synlig betongstruktur och diverse håligheter samt en aluminiumburk på golvet bredvid en trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En källarvägg som har blivit avfuktad och gammal puts har bilats ner. En glasblockfönster syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kalkputs är diffusionsöppen och tillåter väggarna att andas, vilket minskar risken för fuktproblem skulle passa....den är visserligen känsligare mot skador/slag gämnfört mot C och B kolla Weber hemsida...tänk på att använda skyddsglasögon när kalk produkter används väldigt frätande
 
N Nickbox skrev:
Kalkputs är diffusionsöppen och tillåter väggarna att andas, vilket minskar risken för fuktproblem skulle passa....den är visserligen känsligare mot skador/slag gämnfört mot C och B kolla Weber hemsida...tänk på att använda skyddsglasögon när kalk produkter används väldigt frätande
Tack , men vad är å rekommendera att laga håligheter ? Är det med kalkputs oxå ?
 
N
Weber 134
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.