vi ska bygga ut m källare o jag funderar att lägga källargolvet i tillbyggnaden på ca 30 cm lägre nivå än befintlig källare. Vad tror ni om det?
 
Det beror på hur den gamla källaren är byggd och vad marken består av. Det kan vara ett riskprojekt.
 
Jag hade nog gjort en sluttning på ca 1m ut från befintlig grund.
 
B
S sepani skrev:
vi ska bygga ut m källare o jag funderar att lägga källargolvet i tillbyggnaden på ca 30 cm lägre nivå än befintlig källare. Vad tror ni om det?
Hej, undrar hur det gick. Funderar på precis detta. Vi har en källare med drygt 2m i takhöjd, och planerar en tillbyggnad där det ska bli inredd källardel vilken behöver ha 2,3m I takhöjd. Den delen behöver ju således ligga ca 30cm lägre. Hur löser man det på ett bra sätt?
 
B Baskavoda skrev:
Hej, undrar hur det gick. Funderar på precis detta. Vi har en källare med drygt 2m i takhöjd, och planerar en tillbyggnad där det ska bli inredd källardel vilken behöver ha 2,3m I takhöjd. Den delen behöver ju således ligga ca 30cm lägre. Hur löser man det på ett bra sätt?
Hej, det har än så länge inte blivit av. Vi har 2,20 i källaren så den höjden känns ganska ok. Viktigast är npg att man får ned dräneringen så att den ligger under "lägsta punkt"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.