Hej!

Jag fick idag en ny Grundfos djupvattenbrunn. Vad jag helt missat i beställningen var en skarvkoppling. Pumpen levereras med 1 m kabel som sedan ska skarvas på den nya kabeln. Skarven kommer ju att ligga under vatten hela tiden så jag funderar vad som är bäst att använda. Jag har läst mig fram till att gjutskarvar ska vara det bästa men de kostar ju ca 1000kr vilket känns lite saftigt. Finns det alternativ?

Ett ytterligare problem är att den gamla pumpen har rasat och vi just nu inte har vatten överhuvudtaget så jag hade velat få fixat detta direkt i helgen. Så om ni har tips på vanliga affärer som är öppna på helgen runt Göteborg så uppskattas det. T.ex Biltema, Bauhaus, Jula för att nämna några.
 
En krympslangsskarv brukar man använda tex. E0716020: KABELSKARV EPKJ 0228. samt presshylsor. Krympslangen ska ha lim på insidan för att man ska vara säker på att det blir tätt så köp inget skräp för då får du göra om allt efter en tid.
Den som jag har föreslaget kostar kanske nån hundring och är av hög kvalitet.
 
elmont skrev:
En krympslangsskarv brukar man använda tex. E0716020: KABELSKARV EPKJ 0228. samt presshylsor. Krympslangen ska ha lim på insidan för att man ska vara säker på att det blir tätt så köp inget skräp för då får du göra om allt efter en tid.
Den som jag har föreslaget kostar kanske nån hundring och är av hög kvalitet.
Tack för det! Har du någon aning om liknande kvalitet går att få tag på under helgen? Jula, Biltema, Clas Ohlson eller liknande?
 
På Hornbach har jag sett lite olika skarvar varav minst en gjutskarv, men om den passar ditt ändamål vet jag inte.
Dom har iallafall öppet 9-18 imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.