Bygger badrum övervåning och kommer använda Kiilto K2 och Kerasafe men och duschutrymmet är ”helt stängt” med duschvägg. Då jag är lite nojig av mig så tänkte jag höra om någon vet om man kan köra först ett lager K2, sen vänta till det torkat, och sen köra ett lager K2 till och sätta Kerasafe i detta? Tanken är då att de blir två lager K2 i duschen och folie vilket borde vara extra mega tätt? ;-)
 
Jag hade nog bara gjort som det står i anvisningarna. Men Maila kiilto och fråga?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
kulle
Då är det bättre att rolla ett lager på folien istället,
särskilt bra på golvet att ha ett skydd när man ska kakla/klinker
 
  • Gilla
Störstmjölken
  • Laddar…
T Tobias Cederlund skrev:
Bygger badrum övervåning och kommer använda Kiilto K2 och Kerasafe men och duschutrymmet är ”helt stängt” med duschvägg. Då jag är lite nojig av mig så tänkte jag höra om någon vet om man kan köra först ett lager K2, sen vänta till det torkat, och sen köra ett lager K2 till och sätta Kerasafe i detta? Tanken är då att de blir två lager K2 i duschen och folie vilket borde vara extra mega tätt? ;-)
Om vattnet går igenom folien så är det hål i den. Räkna istället ut den rekommenderade mängden som fabrikanten rekommenderar för att limma folien. Sen ska du ju ha keraseal mellan folie och brunnsmanschett. Gäller lika för alla täta överlapp, dvs folie mot folie eller manschett mot folie. Sen kan du som andra skrev säkra med ett lager ovanpå folien.
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
Gjut hela skiten i glasfiber, tätt som en skuta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.