De justerbara plintar jag har sett är gängade i plinte och kan vid uppförandet justeras i rätt nivå genom att skruvas ut eller in. Jag skulle vilja se att man även i efterhand kunde justera dem vid en eventuellt sättning eller dyl. Men det går inte med de plintar jag hittils har sett då hela stolpskon följer med då man skruvar. Finns det någon modell som även kan justeras i efterhand? Vore väldigt praktiskt...
 
Det finns på Hornbach. Jag köpte några plintar för 55 kr och justerbara stolpskor för 20 kr. De har en extra led med låsmutter närmast skon som gör att skruven som går ner i plinten kan snurras fritt.
 
Är också intresserad av sådana, men det enda jag hittat är justerbara på Clas Ohlsson för 99:-/st, och då vet jag inte ens om de har denna funktion. Finns det andra som säljer sådana även utanför Göteborg/Malmö?
 
Hej Clas olsson´s justerbara stolpskor har denna funktion. dvs att det går att juster när bärlinan är monterad. Har använt dessa.
 
Någon som "tvingats" använda justeringsfunktionen någon gång, te x p g a sättningar?
 
http://www.teamlundberg.nu/album/060802_Altanbygget/ finns bilder av mina hemmagjorda plintar. Kostnad ~50 kr st.

Justermån +/- 150 mm.

Gjorde misstaget att jag glömde att lägga en tryckutjämnande trädgårdsplatta mellan plinten och isoleringen så nu har plinten sjuknit ner några cm i isoleringen.

/V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.