Hej

Jag har ett nybyggt hus och därtill helt nya innedörrar från Swedoor med Hoppe trycken.
Samtliga trycken hänger mer eller mindre något och orkar inte återgå själv i neutralt läge, enligt bifogat filmklipp.

Någon som har någon idé på hur dessa ska justeras? Jag har haft bort själva trycket och lossar plastbrickorna innanför och försökt roterat dessa, men blir inte bättre.

Om jag plockar bort tryckena så kan kolven röra sig helt fritt, så bör inte vara något där.

Mvh
C
 
Om du har låshus 2020 så är tryckesroddaren 9mm samt används en övergångshylsa 8-9mm och om den saknas blir det så.
En annan sak är att det spänner då allt inte är centrerat och då tar man tag i trycket på båda sidor och skakar runt lite.
Om det inte är något av ovanstående så kan man komplettera med en returfjäder en del låshus (kopior) har lite dålig gång och då kan det bli som i filmklippet.
 
  • Gilla
Pumabjörnen och 1 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
mt används en övergångshylsa 8-9mm och om den saknas blir det så.
C C-man skrev:
Hej

Jag har ett nybyggt hus och därtill helt nya innedörrar från Swedoor med Hoppe trycken.
Samtliga trycken hänger mer eller mindre något och orkar inte återgå själv i neutralt läge, enligt bifogat filmklipp.

Någon som har någon idé på hur dessa ska justeras? Jag har haft bort själva trycket och lossar plastbrickorna innanför och försökt roterat dessa, men blir inte bättre.

Om jag plockar bort tryckena så kan kolven röra sig helt fritt, så bör inte vara något där.

Mvh
C
Om någon framåt har liknande problem så verkar jag ha löst det genom lite pillande.

Plocka bort styckena, lossa plastbrickorna innanför men inte helt, stoppa i det ena stycket igen och skruva fast brickorna efter justerad position. Utan att ha stycket i så upplevde jag att det inte gick att få dem sen i efterhand då "hålet" inte var linjerat fullt ut och spände för mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.