Jag har problem med vad jag tror är en Tapwell 7200-blandare. När jag satt in termostaten så påverkar termostatläget flödet på ett konstigt sätt. Det rinner vatten genom duschstrilen även när handtaget till flödet är stängt. Vad har jag gjort fel? Hur ska termostaten justeras in? Jag hittar ingen instruktion för detta.
 
Johhhan
Tack. Det verkar som att det inte har någon betydelse hur den är roterad när den sätts in. Hur är tanken att man ska justera den yttre ringen (som fungerar som spärr för att det blir vför varmt, om jag förstår rätt)?
 
Johhhan
H Hans Isaksson skrev:
Tack. Det verkar som att det inte har någon betydelse hur den är roterad när den sätts in. Hur är tanken att man ska justera den yttre ringen (som fungerar som spärr för att det blir vför varmt, om jag förstår rätt)?
Jag har inte själv någon sådan blandare och det verkar inte lätt att hitta informationen, men på skissen i den länkade manualen är spärringen avbildad med den utstickande kanten nedåt. En idé är att prova det läget och vid behov testa att montera den något roterad medurs eller moturs, beroende på om du vill ha spärren vid lägre eller högre värme.
 
  • Gilla
Hans Isaksson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.