Hej!

Finns det något sätt att justera en tapet i efterhand? Dagen efter vi satte upp våra sovrumstapeter så har det blivit lite springor mellan de mönsterpassade tapeterna. (Mindre än 1mm) Hur kan man fixa det, eller är det riva ner och göra om? Kan man sätta nya tapetvåder över de gamla på de ställen där springorna uppstått utan att det ser konstigt ut?

Finns säkert nåt riktigt bra knep för detta, eller?

Tacksam för hjälp.
 
Lycka till med att justera tapeterna...det går inte...:(

Antingen lever man med det lilla felet som bara ni kommer att se, visserligen irriterande med ett världsligt problem i jämförelse med svälten i Afrika.

Sponsra fattiglappen Kamprad med att köpa Bokhyllan Billy o ställa framför är en annan väg

Eller så tapetserar man om.
 
Kommer det se väldigt konstigt ut om man sätter nya våder ovanpå de gamla och justerar dem efter de våder som sitter rätt?
 
Ja det kommer det att göra. Spackla alla skarvarna och sätt upp nya våder på den väggen.
Anders
 
Kommer det inte att bubbla sig om man sätter våder på 1 dag gammal tapet?
 
Vad är det för färg på tapeterna? skaffa vanliga blyertspennor i olika färger och fyll i springorna, ni kommer inte se ett skit om ni inte tänker på det och står nära väggen.
 
Dom är bruna medaljongtapeter. Ska se om jag kan fixa lite bruna blyertzpennor.. tack för tipset!
 
ursäkta mig men ska det inte vara godtagbart tycker ni med springor på mindre än 1mm mellan tapeterna, jag har tapetserat lite och exakt kant i kant kommer jag inte men tycker iaf att det ser bättre ut med en springa på 1mm än att våden lappar över 1mm då man ser överlappningen tydligare från sidan tycker jag.
mvh daniel
 
Använde vanliga blyertzpennor istället. blev hur bra som helst.. den grå blyfärgen dämpade den ljusa springan fullt tillräckligt. Där passningen var som sämst, satte jag faktiskt upp en ny våd ovanpå den gamla och justerade den så den gick över den mm som var fel. Resultatet blev över förväntan! Dock rekommenderas varmt att vara noggrann i början istället så slipper man denna huvudvärk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.