VVS-installation med kopparledningar och ventiler mot kakelvägg med synliga anslutningar och en mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Då jag uppmätt att de 2 slingorna i mitt köksgolv håller olika temperatur så undrar jag om någon vet vad som gömmer sig bakom den stora skruven som är inringad på bilden. Är det möjligen en strypning som gör att jag kan justera flödet på den slingan ?
Mvh Conny.
 
Är det en vanlig t-koppling den sitter på så är det troligen bara ett lock. Svårt att se på bilden. Kanske gömmer det sig en liten ventil där inne :thinking: Hoppas någon röris med bättre ögon kan bidra.
 
Rörinstallation med mässingsventiler och kopparledningar mot kakelvägg med kablar och isoleringstejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väcker liv i tråden igen med en fråga. Då golvvärmen fortsätter att bråka så har jag kommit fram till att det kan bero på en termostatventil ( inringad med blått ) som kärvar och ska bytas. Problemet är bara att jag inte kan se hur jag stänger av vattnet. Det finns inga avstängningar på de kopplingar som kommer till och från pannan. Bifogar en bild och kanske kan få ett tips hur man kan gå tillväga. Tackar på förhand.
 
Du borde kunna tömma systemet vid expansionskärlet. Om du inte har ett öppet system såklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.