Jag har betongplatta i garaget och golvet sluttar jämt från framkant till bakkant och jag har en golvbrunn på mitten. Jag tänkte gjuta upp bakredelen och sedan göra så det sluttar jämt mot brunnen från alla väggar. Golvet är nu målat med någon grönaktig färg.

Där jag ska gjuta på, måste jag ta bort färgen? Någon sa att man skulle lägga plast mellan gamla betongen och den nya, stämmer det?
 
Finns ju annars grymma betongslipar på cramo, ramirent att hyra. Går väldigt fort att slipa bort lite färg med dessa ..
 
Kikade lite, vilken variant skulle du rekommendera?
 
Något med diamantklossar. Pappersslipparna geggar bara igen på färg.
Tror det var 85Kg varianten jag hadde när jag slippade bort en misslyckad flytspackling.
Glöm inte att hyra en utsåg/damsugare samtidigt. Det dammar millt sagt rejält om de där maskinerna
 
Någon som kan svara på om man skall göra något speciellt för att gjuta på gammal betong eller fäster nya betongen bra på den gamla? Hörde någon som sa att man skulle lägga plast emellan men det låter konstigt?
 
JAg har gjort detta och det va inga problem att gjuta rätt på. På byggmax sa de att jag skulle göra rent ordentligt innan bara. Är golvet på nedervåningen så det kan finnas anledning att isolera lite eller nej?
 
Det är i garaget, men det kanske går att lägga först lite cellplast och sedan gjuta upp? Så blir det lite billigare också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.