Jag behöver desperat hjälp.:S
min bästa vän och hans fru har sen i sommras börjat renovera sitt nya hus. Dom har (diskret) sagt att dom vill ha något andvändbart till det ändamålet i julklapp av sina vänner.

Jag har bestämt mig för att ge alla som ska få något av mig ett unikt julkort från postens:http://www.levandejulkort.se/ . och sen skicka ut dylika kort till avlägsnare bekanta och släktingar. (smörigt, jag vet;))

men vad ska jag ge dom här människorna för saker? dom vill instalera en pol i sin nya bakgård, men jag kan ju inte köpe en pol åt dom. Ska jag skriva ett vackert brev där jag lovar dom att hjälpa dom med sitt bygge och en liten namnlista på gemensamma vänner som gör det samma? det är ju gratis egentligen, till stor hjälp och ganska personligt. men det känns jävligt lamt. Tips?:)
 
Verktyg, material och andra prylar kan man köpa för pengar medans hjälp från vänner kan vara ovärderligt.
Låter som en jättebra julklapp tycker jag och något som iallafall jag som själv håller på att renovera nyinköpt gammalt hus skulle ha uppskattat.
 
Jag tjatar på min hustru varje gång det är dags för gåvor till bekanta att jag vill ge bort en brandsläckare. Kalaspresent i min värld, galet trist hävdar frugan. Vi köper med andra ord något annat...
Är man stadd i kassa så finns en kromad släckarvariant som platsar i de flesta slott och kojor. Annars finns ju standardtuber i 500kr nivå.
Så mitt tips blir en 6kgs brandsläckare.
 
haha en brandsläckare? ja varför inte :p min bror skulle tycka det var störtskönt, fast hans fru är nog av samma virke som din, hon skulle nog tycka att jag inte var klok.. :S
 
M
Vi renoverar också, och för oss är arbetskraft den bästa present vi kan få. Just för att vi jobbar båda två, har barn som tar mycket tid så just TID det värdefullast för oss nu. Om andra vill ge oss sin tid så betyder det jättemycket. Vi har t.ex. fått delar av fasaden målad av vänner som haft mer tid än pengar och kunnat måla då det varit lämpligt väder till det.
Annars är presentkort på den lokala bygghandeln eller färgaffären ett tips.
 
Även jag renoverar och jag röstar faktiskt på ett presentkort från en bygghandel, om man inte vet en specifik sak som husrenoverarna behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.