Har letat efter en liten lätt borrhammare för att ta upp max 10mm hål i tegel och betong (installation av kök i rum med tegel och betongväggar).

Ville ha nått riktigt smidigt men som ändå är en borrhammare. Har en Hitachi skruvdragare med slagborrsfunktion men det går för sakta med den....

Hittade denna på Jula http://www.jula.se/borrhammare-400-w-1-5-j-001018 och den väger bara 1,7kg :)

Nån som testat om den är OK?

Till större hål (om det behövs) och den lilla bilning jag behöver göra kommer jag hyra en rejäl Hilti maskin, det är inte mer än 1-2 dagars jobb och då känns det inte lönt att köpa.

/Dea
 
Den duger mer än väl för småhål. Den kommer troligen vara jobbigare att använda länge pga vibrationer, men hur ofta kör man mer än någon minut och sen paus i några minuter?
Nej, kör på säger jag!
 
Precis, hade den haft bilningsfunktion hade det varit en annan sak, där kör man lite längre perioder.
Nu är den inköpt och den är lika lätt och smidig som den ser ut. Plus för lång gummisladd!
Den låter en del men det spelar ju mindre roll när man ska ha den som borrhammare...

Recension kommer i slutet på maj när köket har anlänt.

/Dea
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
För max 10mm hål kommer det inte att vara några problem så det kommer att fungera utmärkt.
Och i tegelvägg så använder du en vanlig slagborr eller t.o.m. din skruvdragare för där är en borrhammare på gränsen till för kraftigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.