Jag har den och har slipat ungefär 90 kvm tak och några väggar. Jag har ingen erfarenhet av dyrare giraffslipar men tycker att denna fyllt sitt syfte väl.
 
S Scootersvempa skrev:
Jag har den och har slipat ungefär 90 kvm tak och några väggar. Jag har ingen erfarenhet av dyrare giraffslipar men tycker att denna fyllt sitt syfte väl.
har du testat dem andra meec som finns/funnits. Finns lång gammal tråd men osäker om denna modell fanns då.
 
M matte2k skrev:
har du testat dem andra meec som finns/funnits. Finns lång gammal tråd men osäker om denna modell fanns då.
Nix, tyvärr inte. Som sagt, den har fungerat fint för mig och jag har inget att anmärka på, änsålänge.
 
Jag tycker en stor nackdel och ha motorn på huvudet. På min flex är den i handtaget och mer ergonomisk.
Ergonomisk slipmaskin med motorn placerad i handtaget för bättre viktbalans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Iddqd och 1 till
  • Laddar…
Är gigantisk skillnad med en riktig slip. Jag köpte en begagnad flex med dammsugare för
5000:-, efter provat en Biltemagiraff som var helt värdelös.

är du dessutom hyfsat grön så blir det en jäkla massa slipande och spacklande för att få bra kläm på tekniken.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Jag tycker en stor nackdel och ha motorn på huvudet. På min flex är den i handtaget och mer ergonomisk.
[bild]
Jag har den röda meec giraffen och håller med om ergonomin. Den är tung och otymplig. Men tycker ändå att den slipar bra, jag är helnöjd för dryga 1000 kr som den kostade.
Har inne 2 st Flex WST1000 här på jobbet som jag har reparerat. Bytte sliphuvudet på den ena, bara sliphuvudet gick på 2500 kr ex.moms.
Inte så ofta det går sönder men ändå. Dom få gångerna jag slipar mina dåligt spacklade skarvar är det värt att få slita lite extra med den otympliga meec'en.
 
T Toye_ skrev:
Jag har den röda meec giraffen och håller med om ergonomin. Den är tung och otymplig. Men tycker ändå att den slipar bra, jag är helnöjd för dryga 1000 kr som den kostade.
Har inne 2 st Flex WST1000 här på jobbet som jag har reparerat. Bytte sliphuvudet på den ena, bara sliphuvudet gick på 2500 kr ex.moms.
Inte så ofta det går sönder men ändå. Dom få gångerna jag slipar mina dåligt spacklade skarvar är det värt att få slita lite extra med den otympliga meec'en.
Det är kanske viktigast i tak. Mot vägg har man ju stöd i nån mån.
 
Fast det gör det på Festools och Bosch väggslipar med. Flexibel väggslip av märket Festool med långt handtag och rund slipplatta. Väggslip används på en vit vägg, blå och svart design med synlig dammutsugningsslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För mig var frågan mer om jag ville betala drygt 1000 kr eller ca 10000 kr. Jag ska slipa 2-3 rum kanske, så valet var ganska enkelt.
Skitnöjd med min jula slip för vad den kostade och hur bra den gjorde jobbet för det priset.
Jobbet blir ju inte 10 ggr bättre för att slipen kostar 10 ggr mer i mitt fall.
 
Visst är det tyngre med motorn i huvudet men för en sällananvändare som mig går det ändå bra. Enormt mycket enklare att slipa både väggar och tak med Julas maskin (en äldre, men liknande) än för hand.
 
  • Gilla
Toye_
  • Laddar…
Jag har en giraff från Meec som jag haft och kört med i otaliga år. Typ alla ytskikt mitt förra boende på 120m2 samt en hel del i vårat nyvarande. Lånade även ut den till grannen som körde med den dagtid typ konstant i 3-4 dagar.

Inga problem med den maskinen.
 
Beror på vad man ska slipa. Till att slipa spackel på gipsskivor tyckte jag inte den tillförde nånting. Blev bara lätt att man tog för mycket. Har haft en en men sålde den efter jag gjort ett rum.
Resten av huset och hela garaget har jag slipat för hand med Mirka abranet sliphandtag kopplat till grovdammsugare.

Jag tycker att tricket är att lära sig lägga på lagom mycket spackel. Hellre lägga på lite för lite och spackla många gånger. Då blir det minimalt med slipande och det mesta av spacklet blir faktiskt kvar på väggen och hamnar inte i dammsugaren.
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.