Har tenkt å kjøpe meg en svets for å kunne punktsveise og litt småtterier når det trengs.

Har sett meg ut denne fra Jula:

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=210006

Noen som har erfaringer med merket Kende, eller akkurat den sveisen?

Skal til Sverige i morgen, så om noen kan gi et raskt svar hadde det vært fint. Tips på andre tilsvarende i den prisklassen er også fint.
 
Redigerat:
Milkshaken
Hej Logiman.
Ser bra ut till hobbyarbeten... Viktigt är att det är gjort för skyddsgas, dock är amperen lite svag.... Alltså hur mycket ström du kan plocka ur den.... 140 amp, är i absoluta minsta klass, så till vanligt hobbybruk är den ok..... För tyngre grejer inte....

Flera kommentarer......
 
Hei, var å så på den hos Jula, men har ikke kjøpt noe enda.

Dette blir bare til å sveise på bil og småtterier til hjemmebruk. Så jeg ønsker ikke å legge så alt for mye i det, men heller ikke så lite at det blir bare dritt. Mer som kjekt å ha innimellom.

140A tror jeg holder til de dimensjonene jeg skal ha (intermittens på ca 10% ved 140). Så at 60A var det minste, vet ikke om det kan lønne seg med mindre på bilplåt?

Ønsker egentlig den beste mig/mag sveisen som det er mulig å få for mellom 3-4000, så kom med tips.
 
Finns väl inga direkt bra i den prisklassen.Oftast så är det slangpaketen eller mataranordningar som är undermåliga.Vet inte hur många hobbysvetsar som jag har svetsat på, men jäkligt tråkigt när man tex är tvungen att ha slangpaketet sträckt för att det ska mata jämt. Kolla verktygsboden ,Erfi-svetsarna funkar fint och är inte så dyra.Finns även Duab huset som har Italienska svetsar till bra pris.Dessutom seriösa och kunniga försäljare. Mvh Mats
 
Er ikke lett å bestemme seg. Har egentlig lyst på en Kemppi, evnt en esab sveis. Har ingen sveis hjemme i dag, så da blir det naturligvis lite sveising. Men jeg har jo hatt behov, og har måtte låne eller finne andre løsninger når det har vært nødvendig.

Men en Kempi koster 4 ganger så mye, men da får man iallefall noe som virker, og som vil vike i mange mange år.

Spørsmålet er jo om man greier seg med den Kende sveisen. Helt håpløs kan den vel ikke være. Men jeg kjøper jo stort sett proff verktøy av alt annet......

Prøver å følge med å ser om det kan finnes noen pent brukte også for en fin pris :)

Men noen som vet om en bra kampanje/erbjudande osv på en kvalitetssveis så si fra
 
jag köpte en dyr italienare, fick den aldrig att riktigt fungera som jag ville.. svår att justera osv.. jag köpte senare en begagnad esab och gissa vilken jag använder.. skulle jag göra samma sak igen så skulle jag köpa en begagnad kemppi eller esab.. lite svåra att få tag i men har man inte brått så är det värt att vänta..
 
[Vilket märke var det på Italienaren?Bra att veta ,då jag tittar på punktsvets och både tig/pinnsvets och har hittat några Italienska märken till bra pris./ Mats



QUOTE=BuDDHa;883055]jag köpte en dyr italienare, fick den aldrig att riktigt fungera som jag ville.. svår att justera osv.. jag köpte senare en begagnad esab och gissa vilken jag använder.. skulle jag göra samma sak igen så skulle jag köpa en begagnad kemppi eller esab.. lite svåra att få tag i men har man inte brått så är det värt att vänta..[/QUOTE]
 
Ja, jeg har ingen hast, så ser litt rundt om på brukte. Hadde vært deilig om det dukka opp en pent bruk esab eller kemppi til en vettig pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.