Är det nån som sprungit iväg och köpt kompressorn som Jula annonserar om?

Man får vad man betalar för, men duger den verkligen till renblåsning, målning, spikning som utlovas (tänker mest på spikning)?
Onekligen ett bra pris...

http://www.jula.se/kompressor-24-l-200-l-min-134625
 
H
Är en liknande som jag har till att pumpa däcken med och köra mutterdragaren med. Mutterdragaren har den svårt att hålla trycket till men pumpa går bra. Man får vad man betalar för...
 
Mjo, mutterdragaren kan jag tänka mig är jobbig för den, Men spikning och sprutmåla enklare saker borde inte vara några problem tro?
 
För spikning duger den utmärkt, spikpistoler kräver inte så mycket luft.
 
Thomas59
Avgiven luftmängd 135l/min funkar för enklare grejer som att pumpa däck och blåsa rent men inte mycket mer. För lite mer krävande jobb (mutterdragare med lite tryck, sliprondell, blästring osv) bör du ha minst 300-350l/minut men helst kring 500l/min eller mer.

Ps Spikning har jag ingen erfarenhet av så det kanske funkar enligt tidigare inlägg Ds.
 
Samma kompressor säljs under massvis med olika namn. Som tidigare sagts så ger den för lite luft för verktyg som används kontinuerligt, tex slipmaskiner o. dylikt. Men eftersom dom bara används till momentana förbrukare så tycks dom hålla i evighet. Helt OK för spikpistoler, renblåsning, däckpumpning m.m.
 
Då kanske man skall springa iväg o köpa en i veckan...Har så enormt mycket som behöver blåsas rent... :D
 
Nimajneb skrev:
Haralds klassiker ett bättre köp

[länk]
för 500spänn mer? :)
 
gadu^ skrev:
för 500spänn mer? :)
ja, den är nog värd en tusenlapp mer
 
Jag skulle köpt Julamaksinen,har en liknande fast Biltema... Funkar kanon till "stora" dyckert i alla fall,har precis tjongat upp 60m2 råspont utan problem.:)
 
Nimajneb skrev:
ja, den är nog värd en tusenlapp mer
Fast köper du julas kan du köpa två.:)
 
Smedson skrev:
Fast köper du julas kan du köpa två.:)
:D:D

d^_^b
 
Ska nog köpa den så jag slipper flytta ner min garagekompressor när jag fylla hydrofonen i källaren, den är inte så smidig om man säger så. Tack för tipset.
 
Ytterligare info: Det finns även en liknande modell fast oljefri, den är remdriven och remmen håller inte många timmar. Min gick sönder och pga av borttappat kvitto så beställde jag en ny rem på en komponentfirma och de var mycket skeptiska till så mycket effekt på så klen rem. (inom parentes så köpte jag en ny kompressor, motsvarande Julas ovan, eftersom att remmen var svår att byta - delarna var pressade ihop. Hittade sedan kvittot, fick den lagad på Bauhaus, sålde den sedan till en kollega för 200:)

Håller med om att haralds ser mycket prisvärd ut annars.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.