Hej har en bonus 6kw i ett hus på 200kvadrat har byggt ett garage på 100 kvadrat.
Hur stor pump kan tänkas behövas dit?
30meter mellan hus och garage gräver ner en kulvert.
det står och väger mellan v-pump eller panna
 
När du gräver kulvert så gräv inte för grunt och lägg rör i rör. Du skriver bonus 6Kw, vad är det för typ av panna ?
 
Bonus 6 kW? Får du 56 000 kWh gratis varje år? Investera i en värmepump på 20 kW och en jättestor ackumulatortank. Sälj sedan värme till grannarna och inkassera 50-100 000 kr årligen. Fast det kan välinte stämma att du får 6 kW?
 
storkarp skrev:
Bonus 6 kW? Får du 56 000 kWh gratis varje år? Investera i en värmepump på 20 kW och en jättestor ackumulatortank. Sälj sedan värme till grannarna och inkassera 50-100 000 kr årligen. Fast det kan välinte stämma att du får 6 kW?
Det är ju en värmepump bonus jag pratar om!!
 
Jag hade en 6 kW Bonus i mitt förra hus, världens bästa värmepump för de som inte behöver skicka SMS till den. Har du möjligen köpt den av Hasse eller Daniel?
Försök få tag i en till 6 kW bonus så kan du styra dem i två steg så att du får 6 eller 12 kW. Då borde du klara helt utan tillskott. Jag ser att rubriken är jordvärme så det vill ju till att du har plats med slangen.
 
Intressant. Har ganska liknande förutsättningar för mitt bygge.
Har inte kikat på vilken pump det blir än men följer denna tråd med spänning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.