Hej,

TROTS alla´s uppmaning att bygga nytt så känner vi att vi ska "finjustera" vår permanenta fritidshus.
Inte mycket men ändå så att en arkitekt eller blivande arkitekt eller någon som kan lite mer än jag kan känna att det är en liten utmaning.
Söker kontakt och referens. Enkel tillbyggnad men ändå med finess. Fritidshus från -40 talet som står kvar i ett område som nu bebyggs av kataloghus i 3-4 miljklassen.
Jag kan alla sökvägar på nätet, men hittar inte den där jordnära arkitekten som kan tänka sig ett litet men tankekrävande uppdrag. Vi är flexibla med upplägg och har inte bråttom.
Vet inte om man kan ge direkta svar på personer i detta forum men hoppas det. En webbadress eller liknande vore toppen.
Lycka till alla här.
 
Hans berömda låda från 40-talet är min avatar!
 
Arkitekter är ngt väldigt personligt ;) . Gå in på
Sveriges Arkitekter - Välkommen till arkitekt.nu
eller kolla i gula sidorna och besök de olika arkitektkontoren och känn efter vilket gehör du får för dina visioner. En duktig arkitekt skall även kunna vara jordnära - om det är det du söker. Jag blev väldigt nöjd med 'min' arkitekt men vi hade ganska många timmars samtal innan vi kom överens om ett samarbete.
 
Vi hade en en arkitekt som hette Ann Pyk till vår utbyggnad av vårt hus. Hon var mycket lätt att ha att göra med och lyhörd. Hon tog fram bygglovsritningar, förfrågningsunderlag m.m.

hemsida

Vi blev mycket nöjda med vårt hus, och de objekt på hennes hemsida som visas ser trevliga ut.

MvH

Jonathan
 
larling skrev:
Hej,

TROTS alla´s uppmaning att bygga nytt så känner vi att vi ska "finjustera" vår permanenta fritidshus.
Inte mycket men ändå så att en arkitekt eller blivande arkitekt eller någon som kan lite mer än jag kan känna att det är en liten utmaning.
Söker kontakt och referens. Enkel tillbyggnad men ändå med finess. Fritidshus från -40 talet som står kvar i ett område som nu bebyggs av kataloghus i 3-4 miljklassen.
Jag kan alla sökvägar på nätet, men hittar inte den där jordnära arkitekten som kan tänka sig ett litet men tankekrävande uppdrag. Vi är flexibla med upplägg och har inte bråttom.
Vet inte om man kan ge direkta svar på personer i detta forum men hoppas det. En webbadress eller liknande vore toppen.
Lycka till alla här.
Tyresö strand?
 
Hej och tack för kommentarer.

Kommer att kontakta Ann Pyk. Tycker om lyhördhet.
Tycker också om detta forum, kul att det finns så många som vill dela med sig. Jag kommer nog återkomma, kanske nästa gång i referenser hantverkare eller varför inte frågor om takläggning och annat kul. Såsmåningom kan jag också dela med mig.
Tack återigen och trevlig helg.
( och ja, det är Tyresö Strand det lilla huset ligger i)
Charlotte
 
Hur gick det för er? Kontaktade ni Ann Pyk? Jag är också intresserad av arkitekt med närhet till Tyresö, har eventuellt en tomt på G som vi nog kommer att anlita arkitekt till.
 
Vi hade också Ann Pyk när vi inredde råvind till etagelägenhet. Det var otroligt väl använda pengar. Hon verkade väldigt bra på att planera effektivt utnyttjande av av liten yta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.