Hej!

Är det någon som känner till någon firma i Linköpingstrakten som kan hjälpa till med att sätta jordankare...

För det ska väl vara det billigaste alternativet till en vettig grund för en altan?
 
Googla eller sök här på forumet på plintgrund så är du på rätt väg. Jordankare är alldeles för klent för en altan!
 
Tänkte att det kanske fanns någon motsvarighet till http://www.jordankartjanst.com, fast i Linköpingstrakten...

Profound jordankare används till: Altaner, skyltar, stängsel, flaggstänger och mindre byggnader...
 
Såna jordankare har jag aldrig stött på! Kan mycket väl fungera utmärkt men ser ut att kosta lite!
 
Kostar ca 2000 kr st
 
2000kr per ankare låter som ett dyrt alternativ!
 
Jag förstår folks avighet för just plintar o sådant - det verkar jättejobbigt o hålla på med men faktum är att det både går rsnabbare o är enkelt än vad man tror. Kände samma sak när jag skulle göra planket (45 plintar) men det tog en dag att borra alla hålen med jorborr och sen hann jag runt 2/3 plintar i timmen och gjorde allt manuellt. För en sådan liten sak som en altan går det utmärkt att handgräva o allt material får plats i en personbil - klart på en helg - det kostar runt en hundralapp per plint såvida du inte blir lurad på bygghandeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.