Hej,

Skulle vilja koppla en Jolly Pro så att den använder en vanlig strömställare (ej impuls då jag inte skall dimma).

Någon som vet om man kan koppla primärsidan så att man bryter L och PUSH; dvs att PUSH har konstant fas?
http://www.elbutik.se/dokument/Jolly Pro svensk manual.pdf

Anledningen är att jag vill att drar igång av sig själv efter ett eventuellt strömavbrott. Kommer dimma på sekundär-sidan mha Z-wave RGBW-kontroller.
 
Skit i pushingången helt. Bryt bara L. Den tänder automatiskt på max nivån när den spänningssätts på primärsidan.

(jag har pysslat med en hel del olika drivdon så det finns en liten risk att jag blandar ihop denna med någon annan, men jag tror det fungerar såhär åtminstone, du kan ju prova).
 
Det lär vara så vid fabriksinställningen. Men har PUSH-ingången använts så fungerar det inte - då tänder inte Jollys när den spänningssätts, utan då väntar den på en knapptryckning. Det går givetvis att återställa Jollyn enligt bruxet.
 
Låter kanoners, tack.

Passar på att ställa en liten följdfråga.
Skall sätta 7 st Hide-a-light Mini 2,5W (serie) i takfoten/utanför garage, utspritt på 16 m så slingan blir 32 m.

Vilken 2-ledad kabel skulle ni rekommendera?
Spotten har 3 m, 2x0,5 mm2 men blir inte detta lite klent ?!
 
Nu kanske jag är ute och cyklar, men att använda en Jolly Pro är nog inte det optimala för att driva en Z-wave RGBW-kontroller då Jollyns utgång är PWM-kontrollerad och förmodligen inte lämnar en speciellt ren o fin spänning?
För Z-waven bör väl ha en ren 12..24VDC strömförsörjning?
 
Finns det mer än en typ av Z-wave RGBW-kontroller?
Anledningen till att jag frågar är att Hide-a-light-spottarna ska matas med konstantström och Z-wave RGBW-kontrollern är för konstantspännings-LED 12..24V(?)
 
Ok, RGBW:n skall matas med konstantspänning. Har du någon länk till dina spottar? (jag googlade bara på namnet och dom som dök upp är för konstantström och är då inte kompatibla).
 
Ja, tyvärr.
Spottarna går dock fint att driva med Jollyn.
 
@jocke4u

Hur går det för dig med dimmningen?
Jag har liknande uppsättning lampor/drivdon och var också inne på att dimma med hjälp av RGBW dimmern men det verkar skita sig.

Har du löst det eller skippade du dimmerfunktionen?

//Emil
 
Jag skippade dimmerfunktionen, det blev lagom ljus med full effekt.
131325_10151773826542550_2032186282_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Meen, jag som hoppades att någon skulle servera lösningen åt mig? :banghead:

Nåja, får väl fortsätta forska.

Snyggt blev det, jag misstänker att jag just fick en ny belysnings-craving...

//Emil
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.