Undrar hur många budgivare det är.
 
Krilleman
Utgångspris 350,000:-

Nuvarande bud: 1,000,000:-

Borde inte mäklaren anmälas för lockpris?
 
350k är det verkligen marknadspris för området, hus tomtareal och allt?
 
Krilleman
Andy78 skrev:
350k är det verkligen marknadspris för området, hus tomtareal och allt?
Spelar ingen roll. Mäklaren SKA ha bättre koll än så!
 
krilleman_215 skrev:
Spelar ingen roll. Mäklaren SKA ha bättre koll än så!
Koll på vad om inte marknadspris?
 
Ja mäklaren har ju satt ett misstänkt lågt pris. Man köper inte en liten gård på 4 hektar i VG området för 350 tkr idag oavsett om det finns ett hus på marken eller inte.
 
  • Gilla
Daniel_k83
  • Laddar…
Krilleman
Andy78 skrev:
Koll på vad om inte marknadspris?
Varför anlitar man då en mäklare?

Dom har skyldigheten att lista objekt till marknadspriset!
 
Kan det vara några grannbönder som slåss om mer mark?
 
Kan ju vara så att den plätten ligger mitt i en annan fastighet.
Taxeringsvärdet är fö 611.
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
Varför anlitar man då en mäklare?

Dom har skyldigheten att lista objekt till marknadspriset!
Jag förstår inte varför du skriver detta till mig, jag fårstår mycket väl mäklarens skyldigheter och det är det jag ifrågasätter här.
 
TS kan du inte fråga mäklaren om vad han tror slutpriset kan landa någonstans baserat på slutpriser i området.
Är det över nuvarande bud, ifrågasätt då det låga utgångspriset, vore intressant att höra hans svar.
 
Så där blev det i en grannkåk där två som inte ärvt (där de två inte tålde varandra) slogs om att få ta över familjestugan när arvingen sålde. Så det behöver ju inte vara att mäklaren felat.
 
Nej mäklaren kan inte förutse allt förstås, inte heller vad folk kan ha för anledningar att vilja köpa. Men att sätta utgångspris 350k när taxeringsvärdet är 611k, det förstår jag inte riktigt. Vad har hänt sen taxeringsvärdet fastställdes som gjort att mäklaren tippade ett så lågt marknadspris?

Andy78 - jag har inte haft någon kontakt med mäklaren alls utan bara tittat på annonsen. Så vem som helst kan lika gärna höra av sig med ev frågor. :)
 
krilleman_215 skrev:
Varför anlitar man då en mäklare?

Dom har skyldigheten att lista objekt till marknadspriset!
Är det så? Jag tänker att han borde ha koll och ge ett förslag men att det i slutändan är säljaren som bestämmer utropspriset.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.