hej
tänkte bara höra mig för om det är någon som vet att det är lugnt att sätta en JFB på gruppen som är till husdatorn (värmeregleringen är väll någon sorts frånlufts återvinning tror jag) som sitter vid centralen. jag vet att det kan vara strul att ha JFB på tex styrskåp med prylar som gör så att JFB löser, men det kanske inte är alls samma grej
tacksam för svar.
 
S
Varför skulle prylarna lösa ut jordfelsbrytaren? Då är det ju fel någonstans. Annars är det helt enligt reglerna att utelämna t.ex värmen från jordfelsbrytaren och så brukar jag göra, just av den anledningen att om man åker bort på vintern så ska inte jordfelsbrytaren slå ut värmen i huset med frysskador som följd..
 
Det kan vara så att en del störningsskydd i apparaten orsakar en jordfelsström men den ska hålla sig ordentligt under 30 mA.

Att sätta en egen JFB på husdatorn gör att det tar en tid att upptäcka att den löst. Med en massa belysning på samma JFB så upptäcker man det mycket fort (kontrollampa).

Det är väl klokt att dela huset på 2 JFB så blir det inte helmörkt
 
prototypen skrev:
Det kan vara så att en del störningsskydd i apparaten orsakar en jordfelsström men den ska hålla sig ordentligt under 30 mA.

Att sätta en egen JFB på husdatorn gör att det tar en tid att upptäcka att den löst. Med en massa belysning på samma JFB så upptäcker man det mycket fort (kontrollampa).

Det är väl klokt att dela huset på 2 JFB så blir det inte helmörkt
jo visst gör den säkert det, men som sagt var jag har varit med om att när vi skulle skicka igång ett styrskåp rill en generator så löste JFB, för jag hade missat att centralen gick över JFB när jag skulle lägga in matningen till skåpet provesoriskt i en central.

jo visst är det läge att montera 2 JFB i det läget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.