Har ej deltagit, men är allmänt misstänksam mot värdet.

Eftersom du har varit här på BH i snart fyra år kan jag tänka mig att du har hunnit plocka upp mycket info redan.

Allmänna föreläsningar blir ju lätt på nybörjarnivå med generella synpunkter, som antingen kan vara svåra att tillämpa på ett enskilt hus eller är alltför självklara. Typ täta fönster. Isolera men inte för mycket (hur mycket är det?).
Alla hus är ju olika, i alla fall de äldre.
 
Redigerat av moderator:
Å andra sidan så brukar Byggnadsvårdsföreningen ha bra föreläsningar...........
Det är åtminstone en seriös arrangör, men jag kan i viss mån hålla med "KnockOnWood" den som i grunden är intresserad av ämnet har ofta läst väldigt mycket själv.
 
Jo, det är nog sant att nivån blir generell. Jag lägger pengarna på vindsisoleringen som skall förbättras nästa år ;)
 
Det är ju aldrig fel att kanske få lite mer kunskaper. Man blir ju nyfiken och att känna sig mätt på kunskap, då tror jag att man är ute i det blå. vara nyfiken och öppen för nya kunskaper och höra andra tala om en sak är utvecklande.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
gafsan skrev:
Har någon av er varit på detta seminarium? [länk]
Det har körts på flera platser i Sverige under året. Jag funderar på att gå men är osäker på om det bara blir ett Jaha...för 750 riksdaler.
Tycker det ser intressant ut! Kan du inte gå och sedan upplysa oss andra?
 
Jag var där när det arrangerades i Göteborg. Tycker absolut det var interessant. Eftersom det var min chef som betalade funderade jag inte på om det var värd pengarna.
 
Jag omformulerade ett uttryck sagt på skämt här som missuppfattades och raderade följdinlägg av det. Nu håller vi oss till sakfrågan ...
 
Så från och med nu är humor förbjudet på byggahus?
 
Även jag har funderat på det seminariet, men vet i katten om det ger så mycket... Om man har en mer riktad frågeställning kanske, speciellt om man har möjlighet att ställa frågor.
 
haavard skrev:
Så från och med nu är humor förbjudet på byggahus?
Humor kan du ha på fritiden, det här är allvarliga saker.
 
:-|
 
Tillbaka till ämnet, igen ;) Ja nu kör det ihop sig så jag hinner inte gå, så var det bra med det. Alla gamla hus är så olika och eftersom vårat hus är äldst i byn och kvar på den medeltida bytomten så känner jag att vi inte är så motiverade för seminariet. Dom antikvariska aspekterna får företräde. Vi har gjort det mesta och planerar fler åtgärder för att förbättra värmeekonomin på ett för huset skonsamt sätt. Vi inser även att stora salen inte kommer att ständigt vara uppvärmd på vintern men det är en ganska lätt uppoffring av antikvariska skäl.
 
haavard skrev:
:-|
Dakar, nu när ingen läser här längre, kan du väl dra ditt skämt igen!

Jag är nyfiken på vad som var så udda att det måste raderas :wow:
Mycket ovanligt.
 
Mitt skämt????? Skämtar du igen?? Det får du inte vet du!!! :D

Det var ju ditt följdskämt på det du skrev om att TS varit medlem i fyra år som censurerades...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.