Milkshaken
så vinterrustar jag min pool.... Tappar ur ca, 25.000 L vatten, (48.000 totalt) har innan chockklorerat, .. Ska konservera den nu inför vintern..

Följande görs: Chockklorering 1-2 veckor innan.... backspolning, renspolning, stege tas ur, pumpen, filtret ställs på avlopp, och körs, samtidigt så sänker jag ned min dränkbara pump, pumpar med den oxå....
vattnet ska ned ca 10 cm under inloppsmunstyckena (pga frysrisk i dom annars) poolskydd på.

Sen i med ½" slangen i bräddavloppet, och pemslangarna för att tömma vattnet i dessa oxå, använder högtrycken till det.

I Helgen ska jag rigga mitt regelverk av 2"x9" , helt utan att skruva i pooldecket, sen på med stålplåten som skruvas med farmarskruv, alltihop med fall ifrån huset ....

Väntar redan till våren när jag får klä av den och sätta igång alltihop...

Hur gör ni ?
 
Badar i badkaret och tackar för att du påminner om varför jag INTE ska gräva för pool.....;)
 
årets deppigaste 4 timmar.... huuu vad långt det brukar kännas till sommaren.
Har själv inte börjat då vattnet fortfarande ligger över 10grader.
 
Milkshaken
Jodu MathiasS. Jag har ett 500 liters hörnbubbel... och visst är det skönt, varje fredag em kryper jag i det.... Men det är lite jobb med det oxå... Rengöring efter varje bad, köra igenom alla munstycken och rör med desinfektionsmedel, ungefär vart 5,e bad.... mm

Men jag är villig att ta det arbetet oxå.:)

Ja Nimaj... Vår pool ligger under 4 gr, t.om.... så det var inte för tidigt....
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.