Tidigare har jag alltid läst forumet genom att först kolla "Bevakningar" och sedan möjligen också "Senaste" om jag inte tröttnat innan dess. Det funkar fortfarande att göra så, men nu känns det mer relevant att utgå från "Notiser" som jag hittar under min egen profil varefter jag väljer just "notiser". Det känns lite krångligt och långt bort. Speciellt när jag vill tillbaka till notislistan för femte gången...

Jag önskar en lista med tex de tio senaste notiserna i en permanent ruta till höger. Helst där avloppsjouren befinner sig i bilden nedan, eller om man gör "Senaste från startsidan" hälften så stor. Vad säger jultomten om det?

EDIT: Eller om man ändrar gröna listan högt upp på sidan och tar bort "Deltagit". Den är ju rätt onödig när det redan finns "Bevakar" då det är rimligt att alla ändå bevakar trådar man deltagit i....? Ersätt Deltagit med Notiser.

Skärmdump av ett diskussionsforum med en tråd om fastpris jämfört med löpande kostnader för renovering och användarmenyer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bra förslag. Notiser har seglat upp och blivit en av de mest besökta funktionerna bland inloggade användare. Den är dubbelt så populär som Bevakar, som i sin tur är 50% mer populär än Deltagit.

Jag har tidigare lovat @hus520 i https://www.byggahus.se/forum/threads/notiser.327498/#post-3100857 att förtydliga hur notiser fungerar genom att dela in notislistan i NYA och TIDIGARE men inte hunnit göra det än.

Den kanske enklaste lösningen för att tillgodose även de som gillar Deltagit (framför Bevakar) skulle kunna vara att placera en notissymbol till vänster om sin gubben högst upp så att den bara är ett klick bort.

Vill här passa på att nämna att vi planerar göra om vår navigering och vill införa en vänsternavigering i desktop som alltid kvar. Om du vill kan jag utveckla hur jag tänker mig att den nya navigeringen ska fungera.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Det finns säker flera sätt som kan bli bra, det jag skulle se som en fördel är att ha en permanent lista som jag kan klicka i direkt utan att navigera dit via extra klick. Kan man som du antyder också ha listan uppdelad i nya/gamla där en notis jag klickat på och därmed läst flyttas frå ny till gammal vorde det ytterligare ett plus.
 
Tack för Notis-knappen - den funkar bra! Navigationen till vänster tillför ingenting för mig, men det verkar också som att den försvinner när fönstret blir mindre, och då stör den ju inte heller om det är ont om plats på skärmen.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tack för feedback MathiasS! Det ska så klart bli intressant att se hur många inloggade som klickar på Bevakningar, Deltagit och Aktivitetslogg i den nya vänsternavigeringen kontra snabbikonerna där uppe i den gröna listen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.