Hej! Jag har släta köksluckor som jag skulle vilja dekorera med en ribbad panel likt luckorna på bifogad bild. Jag är nybörjare på det mesta som gäller att snickra hemma men vill lära mig och göra det själv. Skulle uppskatta lite tips på hur man enklast går tillväga för att få ett bra resultat? Har funderat på om man kan såga till foderlister och sätta bredvid varandra men är osäker på om det kommer funka på högskåpen då de foderlister jag kollat på är något för tjocka samt blir lite skeva ju längre bitarna blir, och vill såklart inte att det glipar. Finns det någon färdig panel man kan fästa på? Har letat men hittar bara för tjocka sådana, vill gärna att det sticker ut så lite som möjligt. Eller köpa någon tunn skiva och sedan fräsa ut spåren så att det ser ribbat ut? I verktygsväg har jag en del batteridrivna verktyg så som sticksåg, cirkelsåg etc, men inte tillgång till verkstad.
Vore mycket tacksam för alla tips och råd !
 
  • Kök med ljusa skåpluckor dekorerade med ribbad panel, marmorliknande bänkskiva, mässingsfärgad kökskran och en vas med blommor samt ett ljusinsläpp från fönstren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Limma på remsor i masonit?

/Höghus
 
  • Gilla
ByggareBlom
  • Laddar…
Stort tack! Ska kolla närmare på de alternativen 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.