Jag ska gjuta en platta för uterum och kommer att behöva köpa grus material för fyllning under plattan men även för att blanda betongen. Man kommer inte fram med betongbil.
Jag har erfarenhet att när man frågar utan att ha pejl på rätt pris får man överpris så det smäller om det.
Är det någon som har pejl på dagens priser?
 
70–200 kr/ton plus moms och frakt, lite beroende på vad du ska ha och var det är någonstans.

Men kommer du inte fram med betongbil kommer väl inte grusbilen fram heller, och det är väldigt få (om några) bergtäkter där man får komma och hämta med vanlig personbil med släp. Så då blir det lite mer stadsnära omlastningsställen med högre pris per ton som gäller skulle jag tro.
 
B Bernt Gösta skrev:
Jag ska gjuta en platta för uterum och kommer att behöva köpa grus material för fyllning under plattan men även för att blanda betongen. Man kommer inte fram med betongbil.
Jag har erfarenhet att när man frågar utan att ha pejl på rätt pris får man överpris så det smäller om det.
Är det någon som har pejl på dagens priser?
Hej!
Det varierar en hel del beroende på vart i landet man befinner sig, skall du hämta själv på krossen eller vill du ha det hemkört.
Fraktkostnaden är en stor del av priset. Så det lönar sig att ta reda på vilken kross som ligger närmast.
Är det 16-32 du vill ha under plattan?/ Om du skall hantera det delvis själv med skyffel så tycker jag att det lönar sig att köpa en finare fraktion.
Planerar du att använda 0-16 och någon finare variant av makadam ( typ 8-16 ) för att blanda betongen?
Jag föredrar att även blanda i en del natursand i betongen för att få den mer lättarbetad. Det behövs inte så stor mängd sand så det går att hämta med släpkärra till bilen.
 
harry73
Priserna i inlägg 2 känns väldigt höga.
 
Håller med, men det är Stockholm och konsumentpriser inkl. moms.
 
harry73 harry73 skrev:
Priserna i inlägg 2 känns väldigt höga.
Håller med
 
Det beror nog mycket på vår man bor och vem man känner
 
För mig har det alltid varit lastbilen som kostat, det står för två tredjedelar av totalkostnaden. Då har jag beställt ca 10m3 och 16m3 en annan gång.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.