Hej,

Jag har följt byggshow.se i en massa med år utan att skriva inlägg. Det är ett underbart forum för jag har fått mycket hjälp igenom.

Nu till mitt problem.

Jag höll på och fingra på inställningarna på min Eco Air 410 och helt plötsligt så är inte varmvattnet i duschen inte varmt längre - Bara ljummet. Har ingen aning vad som skett?

Blir inte klok på manualen heller!

Vad skall ändras?
 
  • Display för värmesystem visar temperaturinställningar och status, omgiven av grå plast och CTC-logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel för radiator med menyval, text på svenska, knappar för navigation, smutsig skärm, grön indikatorlampa ovanför logo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display av värmepump med inställningar för kompressor och temperatur, CTC-logotyp, grön indikatorlampa aktiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display för värmesystem med temperatur- och effektinställningar, märkt "CTC", indikatorlampa tänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display med menyalternativ för värmepumpinställningar, omgivet av CTC-logotyp och grön lysdiod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display för radiatorsystem, inställningar för temperatur, tidsstyrning, logotyp "CTC" nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U Ubbe1010 skrev:
Jag har följt byggshow.se i en massa med år
Vad är det för ställe?
 
useless useless skrev:
Vad är det för ställe?
Autokorrigering 😅
Byggahus.se skall det stå 👍
 
Med "Elpanna övre" på endast 40 grader får du billig drift men sällan riktigt varmt vatten.

Edit: Läste fel på modell. På äldre versioner (ex EcoEl 1550 med EcoAir 107) är det som jag skrev, men osäker på hur det funkar på din då jag ser separat värde för Spets. Kolla vad manualen säger om just de två värdena, dvs Elpanna övre och Elpanna spets.
Du kan utövet att ha för låga värden på dessa ha spärrat övre elpatronen på för låg effekt.
 
Redigerat:
S Stoffy skrev:
Med "Elpanna övre" på endast 40 grader får du billig drift men sällan riktigt varmt vatten.

Edit: Läste fel på modell. På äldre versioner (ex EcoEl 1550 med EcoAir 107) är det som jag skrev, men osäker på hur det funkar på din då jag ser separat värde för Spets. Kolla vad manualen säger om just de två värdena, dvs Elpanna övre och Elpanna spets.
Du kan utövet att ha för låga värden på dessa ha spärrat övre elpatronen på för låg effekt.
Tack för input! Jag provar att höja båda, så går jag se resultatet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.