Någon har kastat ett ägg på mitt hus :eek: Tvättade bort det med diskmedel, nu är nedre delen av väggen mycket renare och mer klargul än resten. Måste ta fram långstegen och tvätta hela sidan så det blir samma färg. Det är drygt 10m til nock :(

Vad trött man blir.... :mad:
 
Så fruktansvärt irriterande. Skulle någon ägga eller klottra på mina hus så fick de nog hett om öronen om jag kom på dem. Skulle nog få slicka rent fasaden.

Har en ungdomssynd att erkänna, fast det var 1983 så preskriptionstiden har gått ut ifall någon som drabbades läser detta...:)

Vi tyckte äggande var lite skoj och brände av några kartor ägg på varenda skyltfönster i byn. Kul tyckte man då som 12-13 åring. Givetvis var det smällkallt ute så sörjan frös fast. Blev feta rubriker i tidningen om detta tilltag av den ohyfsade ungdomen. För att inte tala om vilket liv det blev när vi halade Konsums och Kommunens flagga på halv stång.

Men det är förhoppningsvis bortglömt idag. Likväl trist för dig men det var inte jag!
 
Larsa: Har du någon ovänn? Som liten äggade man väl bara folk man inte gillade? No ofense här asså...
 
Behöver inte betyda att man är ovän med någon. Min tjej (mfl.) fick sin lägenhet äggad flera gånger. Det var ungar i 10-årsåldern. Uttråkade antagligen.
 
Jag kanske borde flytta inlägget till "Sveriges värsta grannar" tråden :D
 
Se det positivt
Huset blir rent och snyggt i alla fall (tills nästa gäng drar förbi).
 
Är det putsat hus eller av tegel så kan det bli bestående fläckar..

Jo har ju själv varit ung och dum, finns ju iof värre saker man kan göra som inte en annan höll på med..

Se´n var ju huset ett hyreshus som just var betongputsat modell 70-tal :)

Tråkigt att råka ut för i sitt eget hus bara, de klart...

Var ju några ungar förmodlingen som kastade ägg från balkongen ner på min bil som var relativt ny då, inge kul alls, trots att man visste vilka busungar som fanns i trakten så vågade man inte rycka de i snibbarna utan att veta..
 
Surt...

Själv bävar jag för den stundande helgen nu i höst då jag kanske får lite problem i år.
Förra året stog det några ungar utanför pch frågade om "bus eller godis" lite väl sent på kvällen.
Inget godis hemma så dom avvisades men det märktes direkt att nåt var på gång...
På med skorna och ut fort som f_n bakvägen och fick tag i en unge!
Det såg ut som bara den i trädgården med toapapper m.m.
Killen jag fick tag i ville städa men jag sa till han att antingen hjälps alla åt eller så slipper han och tio minuter senare var hela gänget här och städade.
Gick ut och pratade med dom och sa att det var bra gjort av dom att städa och samtidigt kollade jag med killen jag fick tag i så han inte blev för rädd!?
Han savrade bara: "Näää, min storebror blev mer rädd..." :D

Nu funderar jag på om inte det blir ännu roligare i år att jävlas med den "sure gubben" och man får det ännu värre!?
 
P-plats skrev:
Killen jag fick tag i ville städa men jag sa till han att antingen hjälps alla åt eller så slipper han och tio minuter senare var hela gänget här och städade.
Gick ut och pratade med dom och sa att det var bra gjort av dom att städa och samtidigt kollade jag med killen jag fick tag i så han inte blev för rädd!?
Fan P-Plats du är senhöstens hjälte!!
Tror att många med mig hade låtit killen själv städa... Men jag gillar ditt tänk, ska lägga det på minnet.
 
Haha. P-plats kommer få problem! "Surgubbar" är goa offer. Nää skämt å sido. Så grinig var du ju inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.