Hej på er,
Vi har fått vatten skada på alla yttre väggar till badrummet, och eftersom vi vet inte vart kommer det vattnet ifrån då gjorde jag så här:
1- bort med all kakel och underlag( till betong plattan : förra ägare han har reglat upp golvet med fyrkantiga cement plattor sedan på med tättning och sen kakel).

2- jag har bytt brunnen( den var röstig). fast när jag bytte den gjorde jag fel med att lägga den nya brunn i samma nivån som var tidigare.

Jag vet inte vad ska jag göra?
ska jaj lägga kakel på plattan och sedan kapa brunnen och tätta runtom?
eller
ska jag reglaupp med betongplattor som förra ägare har gjort?

nästa fråga jag har inga isolering under plattan behöver jag lägga tättpå plattan innan jag kaklar?
Jätte tacksam för alla svar
 
T
Fattar ingenting, ta några bilder istället och lägg in här på forumet så klarnar det kanske.
 
För det första måste ni ta reda på vart vattnet kom ifrån innan ni går vidare.
För det andra - vet du hur man renoverar ett badrum, med tätskikt (är det detta du kallar "tättning") och allting?
För det tredje: dina inlägg blir mycket lättare att förstå om du inte sär skriver så mycket.
 
Redigerat:
Maxpayne skrev:
Hej här ser ni vad jag menar ( hoppas jag i allafall)

Jag fick ett svar från rådgivning på hornbach att man ska inte lägga tätskickt på badrumsgolvet ifall man har inte isolerat under plattan. och vill bara kolla om detta stämmer

[länk]

[bild]


[länk]
[bild]
Antingen får dú lägga några cm extra flytspackel när du flyter fallet eller så får du hugga fram brunnen och få ner den lite. Och nej är det i en källare med oisolerad platta ska du inte tätskikta golvet och ytterväggarna. Ska där vara en dusch ska dock duschzonen tätskiktas (även runt brunnen och en bit ut på golvet då),

Men som någon annan skrev, ni bör väl ta reda på vad som orskat fuktskadan och åtgärda detta innan ni bygger vidare?

EDIT: i en källare med tillskjutande fukt är det också viktigt att ni använder golvspackel som tål att vara konstant fuktigt. kolla med leverantörerna så att ni får lämpliga produkter.
 
Redigerat:
Tack RobZombie jätte bra svar det var det jag letade efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.