Hejsan.

Jag har ett vattenlås med 32R inv.
Jag har en bottenventil med 1 1/2" utv.

Det borde väl finnas något så jag får ihop dessa.
Skulle bli fantastiskt glad och imponerad över en länk till en websida som säljer det jag behöver.

Tack på förhand
//Rickard
 
www.rskdatabasen.se, sök på 2910173.
Jag vill minnas att den delen är R32 x R40.
Ser att du bor i Västra Götaland, då borde du kunna finna den på antingen Hornbach eller annat byggvaruhus / vvs-handel.
 
Bifoga gärna bild annars, låter som du har en diskbänksventil eller liknande och vattenlås lämpat för tvättställ.
 
Ja det är en tvättlåda i källaren vars avlopp är totalt sönderärgat. Men själva tvättlådan är fin. Vi ska flytta den till en ny plats där den ska få ett vattenlås (förrut gick den ner i en golvbrunn)
IMG_20140505_211551.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20140505_211646.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack så mycket Pherra.
Ja den ser ju ut att passa, men det känns surt att pynta 300:- för den med frakt.
Borde det inte finnas något i plast?
 
Nej tyvärr, men jag fick svar från VVShome att "http://www.vvsobadrum.se/kok-tvatt/vattenlas/purus-overgangskoppling-invandig-ganga" skulle funka om jag avlägsnar "muttern".
Men jag tackar för all hjälp.
Forum är fan bäst! :)
 
Krilleman
Finns flera fabrikat på din länkade vara, en sak har dom alla gemensamt. Nämligen att det är konisk under muttern. Alltså inte "slät ända". Kan ställa till lite problem med att packningen skärs sönder när du monterar vattenlåset.

Men jag tror detta är den lättaste, snyggaste och billigaste lösningen för dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.