Har upptäckt att jag kanske har gjort fel: Har fogat runt JAFOs klinkersram JK155x6 med silicon men om man tittar på andra trådar så verkar det som att det ska vara vanligt fogbruk pga vattenavrinning under klinkersen ska fungera. Dock så står det mjukfog i monteringbeskrivningen från Jafo http://www.jafo.nu/arkiv/prblad/JAFO155Klinkerramar.pdf .

Är det någon som har erfarenhet av Casco Silstrip? Är det värt att jobba med den eller ska jag göra allt mekaniskt istället?
 
Jag skulle inte våga använda silstripen utan att veta om den kan påverka tätskiktet. Jag tycker att du ska skära bort sillikonet, mycket försiktigt så du inte skadar tätskiktet.
 
För övrigt är Jafos kombinerade klinkerramar och klämringar värdlösa, och i broschyren du länkade till pratar de om en universalmanschett till tätskiktet. Denna manschett ska aldrig användas, man ska alltid använda tätskiktsleverantörens manschett. De gör väldigt konstiga saker på Jafo ibland.
 
hehe, bläddrade i en tidning "Gör det själv" hos några bekanta. Artikeln "Så här lägger du klinkers" använder silicon runt klinkersramen...
 
anis16 skrev:
hehe, bläddrade i en tidning "Gör det själv" hos några bekanta. Artikeln "Så här lägger du klinkers" använder silicon runt klinkersramen...
De använder bottningslist, dock dåliga med att berätta det.
 
Även om man använder bottningslist är det direkt dumt att mjukfoga runt klinkerramen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.