Efter en lätt renovering av den gamla altanen så behövdes det också ett nytt räcke. Funderingar under våren har varit att snickra ett räcke i trä, kanske tryckimpregnerat. Men! Nu kom jag att tänka på att det är ju ingen som numera har järnräcken, alltså vore det ngt för mig som vill vara lite annorlunda. Vi har ingen insyn, men vi har dessbättre en bra utsikt! Så bara därför vore ett järnräcke inte så dumt, det är ju mindre instängt. Är det ngn som har sett ngn järnräckeskonstruktion som man kunde få ta del av?
 
Frågan är hur mycket du vill göra själv?

Om du går in på www.montano.se så säljer de färdiga smideselement att svetsa dit. Inga bekymmer att komponera ditt eget staket/räcke!! Då får du definitivt något som sticker ut från mängden och är riktigt vackert.

Sedan går det alltid att kontakta någon lokal smed att fixa svetsjobbet om inte du vill.
Vi fixade en grind på detta sätt. Då vi även har ett enkelt smidesstaket på altanen så hade jag tänkt komplettera detta med lite "krussiduller", men det blev nej hos regeringen pga insynen, så där blir det ett trästaket utanpå järnstaketet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.