Söker lite råd från er som kan mer än mig :) vi har köpt ett hus (ej fått tillträde än) där vi i ena delen av stallet planerar att bygga ett gym. Golvet o denna delen av stallet är väldigt ojämnt, går det att med någon enklare lösning än att bila bort och gjuta igen jämna ut denna betongplattan? Vi kommer att lägga gummimattor ovanpå så det behöver inte vara perfekt men nu skulle jag säga att vissa av ojämnheterna är upp till 5cm vilket är lite för mycket.

Läste att flytspackel nog inte skulle funka då det inte andas som betong. Finns det någon liknande lösning? Vi vill gärna göra det själva för att hålla kostnaden nere.
 
  • Uppvärmd verkstad med isolering, vedstack, verktygstavla, leksakstraktor, och lysrör. Rå och funktionell inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett garage med fyrhjuling, släpvagn, skottkärra, verktyg och belysning. Trä och betongväggar, ojämnt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betonggolv vid en dörrtröskel med grov textur och skottkärra i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fredrik.aa
  • Laddar…
Dammsugning av bef. golv , Prima 2 ggr och gjut på ( min 3 cm ) en sats med finnbetong och jämna av, så är du hemma som det kallas.
 
J jonaserik skrev:
Dammsugning av bef. golv , Prima 2 ggr och gjut på ( min 3 cm ) en sats med finnbetong och jämna av, så är du hemma som det kallas.
Toppen, tack för svar! Inget typ av armeringsnät eller liknande ska behövas då va?
 
Är bara bef. golv stadigt och hårt så går det, inte fel att öka på till 5 cm och lägga ett armeringsmatta 6 mm, det blir då mycket starkare. Det går med grovbetong som stålslipas till bra yta, annars finbetong.
 
  • Gilla
Yowsa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.