Har försökt få tag på en firma som kan fixa mina ojämna golv men ingen verkar ha tid. Tog bort befintliga masonitskivor som låg på råsponten pga att de hade gamla limrester kvar som luktade. La mitt nya pergo vinylklick rigid direkt på råsponten men det blev alldeles för ojämnt.
Då det är för mycket jobb för mig att riva bort råsponten och lägga dit golvspånskivor så funderar jag på att köpa ny masonit för golv och lägga dit och sen på med klickgolvet.
Är det någon som har testat detta och vet om det funkar bra?
 
Beror förmodligen på hur ojämnt det spontade golvet är. Det är den etablerade lösningen sedan väldigt många år så funkar gör det, men man får alltid göra en bedömning vilket underarbete som behövs. Beror naturligtvis också på vilka krav man har, samt vilket ovangolv som ska in.

Ett par olika varianter vid ojämna brädgolv är dels att hyvla ner uppstående delar och/eller dels att fylla ut med grålumppapp i svackorna.

Knarrar golvet, och man inte trivs med det hemtrevliga ljudet, så blir det lite värre. Har man tur går det att fixera om det är ngn enstaka bräda (spik/skruv).
 
  • Gilla
Minily
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.