Någon som har provat dessa pinnsvetsar här på forumet och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Har vissa funderingar på att utöka verktygslådan här hemma med ett inköp. Nedan modeller verkar ganska smidiga att ha att göra med och så kräver de inte 380 i uttaget.

ESAB origo Arc 150
Telwin Technology 175

Telwinsvetsen har fördelen att den kostar ca hälften mot ESAB på rea, men då ingår inte några elektrodkablar vilket det gör med ÉSAB. Men för drygt 3000 får man ju ganska mycket tillbehör :D


Eggstreetno6
 
Jag skulle rekomendera dig Kemppi Minarc 150. Oslagbart bra till sitt pris. Klarar högre ström vid flitig användning än båda varianterna du tittar på. Dessutom 2kg lättare och robust byggd. I samma prisklass som Esab origo arc men alla kabler följer med Kemppin. Den säljs på erbjudande ibland, om du inte har bråttom och behöver den just nu. Jag gav 6200:- hösten 2006
 
Intressant svets den där Kemmpi Miniarc 150, den hade jag missat helt och hållet. Den är ju helt klart en konkurrent till ESAB.

Jag får tacka och bocka för tipsen, fortsätter spaningen efter någon konkursauktion i Stockholmsområdet om den skulle dyka upp igen.:)
 
En polare som är licenssvetsare kör med en Gysmi närhelst han skall svetsa svart.
Han är mycket nöjd med den.
www.elektroverkstaden.com

Huh? Jag får inte till genvägen. Hursomhelst, SVETS - SVETSMASKINER - GYSMI.
Det är enfasaren.
 
Redigerat:
Vi har både kemppi och esab på jobbet och där är esaben min favorit.
Dom har dock olika årgång så det är väl ingen bra jämförelse
Hemma brukar jag använda en ESAB origo Arc 150
Den funkar bra och man får i hop det mesta. Men det var ett riktigt bra pris på kemppin.
Jag skulle slagit till på den
 
Köpte en 3fas Telwin svets på jula för 7k funkar helt ok byggt en gokart med den.
den är föresten Italiensk så inget kina skit ? .. tycker också ex Migatronic, Esab o dem är lite överskattat bara för ingen vågar köpa nåt annat..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.