Hej.
Har nyss köpt ett hus där det finns en Jämä Ackumulatortank (Kantikas 1,8 m3) men föregående ägare hade inte ordning på papper rörande denna apparat. Pannan värmes med en vedeldad panna, Combiheat 2010.
Undrar därför alla allkunniga om det finns någon som vet en svensk leverantör av dessa finska uppvärmningssystem?
Gick in på Jämäs hemsida men finska är inte min starka sida.
Jag är i stort behov av en funktionsbeskrivning eftersom vi inte får tillräcklig värme inomhus i det vattenburna systemet trots att vi eldar som man ska.
Vore tacksam om det finns någon därute som kan hjälpa oss.

Mvh,
Frusen familj.
 
En riktigt gammal tråd men skulle också behöva en ritning/beskrivning över denna tank.

Tackar på förhand.
 
Kontaktade Kaukora och fick detta svar. Har inte lyckats få någon info från Metrotherm dock.

"Hej!

Koplingsscheman och mera hjälp med kopplingar får du från Thomas Svensson hos Metrotherm Sverige. www.metrotherm.se

Mvh
Elias Linden, Kaukora Ab"
 
7 år senare dyker jag in med samma frågeställning, någon som fått tag på manual eller liknande?
Har jämä kantikas och jämä puu 141, jagar bruksanvisning på båda för att få koll på hur systemet är uppbyggt. Värmesystem med kopparledningar, cirkulationspumpar och reglage, söker manual för Jämä kantikas och Jämä puu 141.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En äldre modell av en Jämä kantikas eller Jämä puu 141 vedpanna i ett arbetsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kontakta LT Energiteknik, dem säljer Jämas kvarvarande produkter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.