Hej.

Har precis beställt en jacuzzi från Importlagret.com. Har hört att detn levereras med stickpropp och jordfelsbrytare. Jag antar att en fast installation bör ske istället. Då jag är dålig på IP klasserna så undrar jag om IP65 räcker.
Den kommer ju placeras på vägg under badkarskanten (dock tätt ovanför med silikon).
 
Jag brukar dra en kabel (EKK light) hela vägen från brytaren och in i kopplingsboxen som sitter på karet vid leverans
 
payman skrev:
Hej.

Har precis beställt en jacuzzi från Importlagret.com. Har hört att detn levereras med stickpropp och jordfelsbrytare. Jag antar att en fast installation bör ske istället. Då jag är dålig på IP klasserna så undrar jag om IP65 räcker.
Den kommer ju placeras på vägg under badkarskanten (dock tätt ovanför med silikon).
Kolla så att det inte är denna, innan du börjar med någonting.
http://www.elsakerhetsverket.se/download/18.60a759a611147b1cd6180004651/A+203.pdf
 
hur klarar den inte ip-kraven, det framgår inte. eftersom karen ska anslutas fast men när man klipper stickproppen så faller CE-märkningen och då måste tillverkaren skriva ett intyg att karet iaf uppfyller ce.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.