J
En fråga just för dessa modeller. Vi bytte vår 18 år gamla Greenline till en ny Premiumline i våras. Den gamla var enkel att ställa in en värmesänkning på mellan två tider när elen var som dyrast, per dag i veckan. Tex sänka 5 grader mellan 07 och 10 när elpriset rusar. Vi har varken rumsgivare eller golvvärme.

Den nya kräver (tror jag) att jag dels sänker min normaltemperatur via justera värmekurvan nedåt i bägge ändar till tex 15 grader uppnås, och sen höjer all övrig tid tex 5 grader. Vill jag ta bort tidsstyrning tillfälligt måste jag även ändra tillbaka kurvan.

Detta kan man kanske stå ut med, men när det är gjort löper allt amok och jag får för varmt eller kallt, den går på och av utan jag förstår varför. Supporten har svarat på frågor men verkar frågande på varför man skall gör detta alls, förklarar att på den tiden var elpriset inget problem utan man sänkte nattetid pga ljudet, och problemet kvarstår.

Är det någon därute som lyckats tidsstyra en Premiumline till sänkt temperatur dagtid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.