Hej på er,

Jag kör tre luftluftvärmepumpar här hemma. Samtliga har en Sensibo Sky som jag styr dem med.
Två av pumparna är lite nyare, men enklare, Panasonic.

En pump är från 2018 och av märket IVT. Just till IVT går det inte riktigt att få till alla kommandon med Sensibon. Den tycker den hittar rätt fjärrkontroll, men det blir en del fel när den sen ska styra pumpen.

Jag har testat att ställa in manuellt och det blir lite bättre, men inte bra.

Så, är det någon som vet vilken fjärrkontroll detta är? CRMC-A673JBEZ

Vekar vara en generisk modell av något slag. Finns till både Sharp och IVT vad jag kan se. Men jag hittar inte tillverkaren och modellnamn.
 
  • Digital fjärrkontroll för luftkonditionering, vit bakgrund, knappar, display visar temperatur och klocka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Bart Bart skrev:
Hej på er,

Jag kör tre luftluftvärmepumpar här hemma. Samtliga har en Sensibo Sky som jag styr dem med.
Två av pumparna är lite nyare, men enklare, Panasonic.

En pump är från 2018 och av märket IVT. Just till IVT går det inte riktigt att få till alla kommandon med Sensibon. Den tycker den hittar rätt fjärrkontroll, men det blir en del fel när den sen ska styra pumpen.

Jag har testat att ställa in manuellt och det blir lite bättre, men inte bra.

Så, är det någon som vet vilken fjärrkontroll detta är? CRMC-A673JBEZ

Vekar vara en generisk modell av något slag. Finns till både Sharp och IVT vad jag kan se. Men jag hittar inte tillverkaren och modellnamn.
Har det löst sig?
Vi har skaffat en Sensibo Air, och har en IVT Nordic från 2108 (samma fjärrkontroll). Får det inte att funka...
 
Nej, jag gav upp till slut. Jag får några grundläggande kommandon att fungera och kör på dem. VI använde just den pumpen uteslutande till kyla nu mer, så det är ingen stor grej 8 månader om året.
 
K
Bart Bart skrev:
Nej, jag gav upp till slut. Jag får några grundläggande kommandon att fungera och kör på dem. VI använde just den pumpen uteslutande till kyla nu mer, så det är ingen stor grej 8 månader om året.
Det var tråkigt att höra. 😬
 
Vad är det som inte fungerar?
Sensibon ger ju bara de grundläggande funktioner via sitt system, ex till/från av pump, temp. och fläktinställning.
 
För min del var det att fläkten inte gick att stänga av eller sätta igång vid automatiskt val av fjärrkontroll. När jag försökte med manuell gick det, men inte att ställa in fläkthastighet eller vinkel mm. På mina Panasonicpumpar kan få ca 90% av funktionerna via Sensibo. På min IVT har jag lyckats få av/på samt fläkthastighet att fungera. Som tur är väljer den alltid kyla automatiskt om det var det som kördes senast.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
K
Bart Bart skrev:
För min del var det att fläkten inte gick att stänga av eller sätta igång vid automatiskt val av fjärrkontroll. När jag försökte med manuell gick det, men inte att ställa in fläkthastighet eller vinkel mm. På mina Panasonicpumpar kan få ca 90% av funktionerna via Sensibo. På min IVT har jag lyckats få av/på samt fläkthastighet att fungera. Som tur är väljer den alltid kyla automatiskt om det var det som kördes senast.
Vi har problem med lite allt möjligt.
Av, och på funkar sådär.
Av funkar sällan. På ibland.
Styra fläkthastighet funkar vissa gånger, inte andra.
Tiltfunktionen funkar aldrig.

Ska testa manuell programmering ikväll.
 
Jag hade exakt samma problem.
Men till slut så ändrade jag till en ”Bosch”. Och då funkade allt 😁.
Till och med 10graders funktionen som va viktigast för mig.😁
 
K
M MattiasAng skrev:
Jag hade exakt samma problem.
Men till slut så ändrade jag till en ”Bosch”. Och då funkade allt 😁.
Till och med 10graders funktionen som va viktigast för mig.😁
Nu hängde jag inte med. 😳
Löst problemet, eller bytt hårdvara?
Om du löst det, förklara gärna hur!
 
Okej, jag ändrade fjärrkontroll i appen.
Alltså. ”Inställning av fjärrkontroll - Manuell inställningar - Alternativ metod - varumärke - Bosch”. Valde något av dom alternativen och då bara funkar det 😁. Lycka till!
 
  • Gilla
Hylman och 1 till
  • Laddar…
Jag gjorde likadant nu. Valde Bosch och tog översta förslaget. Fungerar hur bra som helst nu. Tack @MattiasAng
 
K
Bart Bart skrev:
Jag gjorde likadant nu. Valde Bosch och tog översta förslaget. Fungerar hur bra som helst nu. Tack @MattiasAng
Denna? Den övre alltså.
Funkar sådär för mig...
 
  • Skärmdump av inställningar för fjärrkontroll med märket 'Bosch' och konfigurationsalternativ 'Salient Porpoise'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stämmer bra.
 
Vad är det som inte fungerar för dig med den modellen? Jag får av/på, temperatur, vinkel, fläkthastighet och funktion(kyla, värme, avfuktning) att fungera.
 
K
Bart Bart skrev:
Vad är det som inte fungerar för dig med den modellen? Jag får av/på, temperatur, vinkel, fläkthastighet och funktion(kyla, värme, avfuktning) att fungera.
Vinkel funkar inte alls, och övriga fungerar sämre (vissa gånger händer ingenting, trots pipet som informerar om att signal tagits emot) än med den "riktiga" inställningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.