Hej!

Precis köpt hus med en IVT 490 (~2015) som jag ska flytta. Behöver därför tömma och stänga ner men jag hittar ej huvudströmbrytaren.... I manualer på nätet ska den sitta bredvid omkopplaren för manuell drift, men på min sitter där ingenting! Jag har kikat runt lite innuti men inte hittat något som liknar en brytare. Är jag galen eller var sitter den?
 
S
Titta på ovansidan om den avlånga burken/lådan innanför frontluckan , men den bryter bara VP , det är fortfarande spänning in i VP
Det ska vara en säkerhetsbrytare på väggen med , finns det ingen där så får du bryta på säkringarna i EL-centralen
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Krilleman
Nu är jag ingen elektriker men som vanligt med el gäller: Mät alltid att strömmen är avslagen.

Alltid!

Även fast säkringarna är urdragna.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Tack för svar!

Det är ju just där som det ingen brytare finns! Trots bilder i manualer! En elektriker kommer på måndag för att koppla från den men först måste jag tömma den på vatten, annars går den ju inte att flytta och då ska man enligt manualen slå ifrån brytaren (som inte finns...)
 
För att ge svar på tråden, det finns ingen huvudbrytare på min värmepump. Den är kopplad direkt mot gruppcentralen, men i o m att detta uppdagades sätter vi en manuell brytare emellan!

Mvh Andreas
 
  • Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.