Hej, skall isolera ett gammalt uthus. Reglarna som då finns att gå efter är 80, så vilken tjocklek hade ni satt på isolering då?

Hade ni gått på 70, eller går det att gå på 95 bara att den får en ”mage” mellan reglarna?

Tänker om det är risk att man tar bort effekten av isolering pga att den kanske blir lite packad.
Mätsticka mot träregel i uthus, mäter cirka 80 millimeter i bredd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
N Nygge72 skrev:
Hej, skall isolera ett gammalt uthus. Reglarna som då finns att gå efter är 80, så vilken tjocklek hade ni satt på isolering då?

Hade ni gått på 70, eller går det att gå på 95 bara att den får en ”mage” mellan reglarna?

Tänker om det är risk att man tar bort effekten av isolering pga att den kanske blir lite packad.
[bild]
Jag hade köpt 95mm typ Isover (glasull)så kan man riva av någon centimeter enkel, detta funkar inte lika bra med stenull..
 
R Rejäl skrev:
Jag hade köpt 95mm typ Isover (glasull)så kan man riva av någon centimeter enkel, detta funkar inte lika bra med stenull..
Men kliar inte glasull som satan? 😁 Gillar att arbeta med stenull jag 😁
 
R
N Nygge72 skrev:
Men kliar inte glasull som satan? 😁 Gillar att arbeta med stenull jag 😁
Nja möjligtvis marginellt mer men det viktigaste är väl att du får en bra isolerad vägg?
 
Får du till någon luftspalt bakom panelen?
Om du salar på 15 mm så ryms 95 mm isolering.
Vill du inte sala så sätt dubbla 45 isolering, blir lite mage men …..

Protte
 
R Rejäl skrev:
Nja möjligtvis marginellt mer men det viktigaste är väl att du får en bra isolerad vägg?
Ja så är det ju
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.