Har ett gammalt hus med gamla fönster. Vill inte byta ut dessa till nya. Hittar inga tillverkare som har liknande utseende samt att det är för stor kostnad.

Har istället funderat på att isolera rutorna. För att höja komforten ett snäpp. Har mycket kalla golv samt drag.

Någon som gjort detta i närtid och kan tipsa om keverantör samt för och nackdelar.
 
Vad har du för fönster idag? Ett alternativ kan vara som vi gjorde, bytte ut inre rutan (som var ett tunt "tavelramsglas") mot ett energiglas, 4mm. Det kan vilken glasmästare som helst göra. Själv häktade jag av fönstren och åkte dit med dem på morgonen och hämtade dem på eftermiddagen, annars åker dom säkert ut och fixar det också.
 
Är precis det jag funderar på att göra, byta ut innerrutan mot en lite mer isolerande.
Är du nöjd med resultatet?

C:a pris?
 
Nån koll på besparing i kwh har jag inte gjort, men upplevelsen är att det är mindre kallras vid fönstren, och det är kanske bra nog för mig. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade glasmästaren men jag tyckte iallafall att det var klart överkomligt pris. Om man anger direkt hur mycket fönster det rör sig om så får man bättre pris förstås.
 
Är inte heller intresserad av besparing i ören, det är kallraset jag vill ha bort.
Komforthöjning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.