Hej!
Jag har ett problem som inte vill ge med sig. Jag gjorde en tillbyggnad för några år sedan och råkade då ut för fuskbyggare. En del saker har löst sig men ett stort problem kvarstår.
Tillbyggnaden består av två delar. En carport samt ett förråd med värme (medeltemp runt 16-17grader ). Det är råspont sedan takpapp. Pappen är nygjord ( mindre än ett år , eftersom de ursprungliga byggarna byggde en takaltan och drog all skruv genom den ursprungliga pappen). Jag la sedan isolering (Isoleringsskiva gul kliande...) och sedan byggplast. Såg till att det var en mindre luftspalt ( några cm).Nu läcker det in vatten rejält igen. Killen som lagt pappen är mycket samarbetsvillig men kan inte riktigt förstå varför detta händer.
Det är inte många procents lutning på taket eftersom det ska vara altan ovanpå när allt annat är klart. Plåt är lagt "runtom". Ber om ursäkt för mitt "byggspråk" är inte riktigt hemma i denna bransch...

Råd?
 
En skiss eller foto skulle underlätta. Framför allt i övergången mellan carport och förråd. Är pappen klistrad och lagd åt rätt håll?
 
Hej!
Nu kommer mina tokförklaringar men jag gör så gott jag kan. Jag har inget foto just nu.
Lutningen är från norr ner mot söder. Pappen är lagd från öster till väster. När han la pappen brände han skarvarna. Mitt läckage är endast i förrådet ej ute i carporten där jag inte har isolerat utan öppet dvs bara spont och papp. Hela taket är lagt som en del, ingen skarv på taket mellan carport och förråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.