Har nyligen, eller för ca 6 mån sedan renoverat taket. Rivit ur all gammal isolering och satt dit ny med ny plåt och hela köret. Detta gjorde vi i höstas men nu under våren har vi upptäckt att det luktar kiss till och från i köket. Har letat källan till lukten länge och när jag öppnade en takdosa i köket så var lukten starkast där. Vet inte om det är kiss eller vad men det luktar som nya undertaksplattor, dem som är gjorda av typ pressad isolering.

Så vitt jag vet så är det normalt att isoleringen luktar, men lukten ska väl försvinna ganska fort enligt vad jag kunde läsa mig till på Isovers hemsida. Det ska väl inte ta flera månader innan lukten vädrats bort? För denna lukt har kommit till och från sen i början på April.
 
Mössbo kanske? När jag rev i gammelhuset så rev jag ner ett stort och gammalt musbo som luktar fortfarande då jag inte städat undan ännu.
 
FreQa skrev:
Mössbo kanske? När jag rev i gammelhuset så rev jag ner ett stort och gammalt musbo som luktar fortfarande då jag inte städat undan ännu.
När vi rev ner den g:a isoleringen så fanns det ett musbo, men de luktade aldrig. Men om de nu skulle vara ett bo och man rev ner det, så kommer de väl komma igen? Går de att bli av med de helt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.