Hej, är nästan klar med all grävning och rensning i min torpargrund som jag ska gjuta platta i. Så det är snart dags för isoleringen av plattan. Jag har granit stenar som sticker in som kommer att gjutas över en bit på vissa ställe då det inte är 100 i våg.

Jag undrar om det finns några tips på vad jag ska lägga för isolering ovanpå dessa stenar, kollat på Leca kulor men är ganska kostsamt, men är det enda alternativet jag kommer på.

Så finns det några ytterligare lösningar så uppskattas dom.
 
  • Rensad torpargrund med synliga granitstenar och en horisontell träbjälke markerad med ett rött snöre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller skulle man kunna gjuta lite med eps betong för att få en plan yta vid stenarna ?
 
Jag förstår nog inte riktigt frågan. Men det är nog inte helt lämpligt att isolera en sten som det ligger trä mot. Vad är det du vill uppnå?

Ett isolerings material som används i krypgrunder är annars skumglas.
 
Ska gjuta betongplatta platta,hamnar över grundstenarna, vid det röda strecket på bilden:) alltså ersätta träbjälklaget med gjuten platta.
 
Häll på poluretanskum innan du gjuter. Först cellplasten runt om.
 
R RoBo skrev:
Häll på poluretanskum innan du gjuter. Först cellplasten runt om.
Menar du vanligt fogskum då ?
 
Ja finns i lösvikt och blanda själv sedan hälla på försiktigt.
 
Okej, det hade jag ingen aning om att det fanns, ska kolla upp det. Vet du vart man kan få tag på det ?. Tack för tipset
 
Lutar just nu mot eps cement. Men ska jag ha plast eller markduk mellan eps cementen och grundstenen?
Har läst båda alternativen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.